/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
en sang fra 60'erne / 70'erne
Fra : thoustrup
Vist : 1856 gange
200 point
Dato : 25-11-07 09:46

Jeg har lige været til julefrokost, og en af gæsterne fik efterhånden nogle sjove udtryk, det vækkede min interesse, han lød næsen som en sang jeg engang havde hørt, men jeg kunne ikke komme i tanke hvilken.
Gæsten sagde/råbte hele tiden JAJAJA, NÅNÅNÅ, HOVHOVHOV, osv

Jeg tænkte på en sang hvor en mand synger en linje og så kommer ”koret” JOJOJO derefter gentager det sige mange gange i sangen, Jo’erne bliver skiftet ud undervejs til YEA eller noget andet.
Min tanke går hen på en dansk pigtråds gruppe, men det kan jo helt galt.

Jeg fortalte gæsten om min observation, men han påstod at det kommer fra en gammel dansk film.

Er nogle musik kyndige der kan hjælpe mig her.

Mvh
thoustrup

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-11-07 09:53

Jeg er ikke så kyndig i den slags musik, men kom til at tænke på:
Nej, nej, nej, det må du ikke! Fy,fy, skamme, skamme, skamme osv......
Et par skuespillere der synger, den ene hedder vistnok Jes til fornavn
Sorry, det var bare en tanke - !
MVH Akle

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 25-11-07 09:56

hej Akle
nej overhovedet ikke.
stilen er Rock og noget vildere.
Det er IKKE en børne sang.

og så hedder de to skuespilere Jes Ingerslev og Tom McEwan.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-11-07 11:08

ARGHHH nu har jeg fået shubiduas "there is a dogshit in my garden" på hjerne

nu kan du så få den

There is a dogshit in my garden
and when I cut my grass
the dogshit is no longer in my garden
it is a-sittin on my footsole
and smell like a doggies ass
and that is not the smell of Elizabeth Arden

You can have women and cookies and a strawberry
but there is nothin' as bad as a doggie's shit

Was it a fireman ? - oh no
Was it a brandmand ?- oh no
Was it an ottoman ? - oh no
Was it a walkman ? - oh no
Was it a Superwoman ? - Superwoman don't know how to shit !!!

Was it a milkyman ? - oh no
Was it a Kellerman ? - May be

Was it a dissermand ?- no no no no no
Was it rabatman ? - oh no
Was it a doberman ? - oh yeaaaaah

You can have women and cookies and a strawberry
but there is nothin' as bad as a doggie's shit

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-11-07 11:19

Hej thoustrup.
Nej, det var det jo så ikke, - men tak for skuespillernavnene, fint nok, så fik jeg dét genopfrisket!
Forhåbentlig er andre 'kanduer' bedre til at hjælpe dig.
MVH Akle

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 25-11-07 12:00

til miritdk

heller ikke den,
godt nok mindes jeg en engelsk tekst, men jeg tror faktisk vi skal tilbage til slut 60'erne, jeg er kommet i tanke om noget med en pigtåds gruppe, måske dansk, jeg tror jeg hørte et bånd med gamle pigtråds grupper, men ikke hel sikker er jeg.

thoustrup

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-07 13:03

Jeg kommer til at tænke på Oh no no no (titel?), hvor det vist nok er Sir Henry and his Butlers, der spiller.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-11-07 13:38

Jeg ved ikke om det er et skud i tågen, men at du måske husker forkert, så ordene ikke findes i den sang du mener at kunne huske, men at melodien lige passer på dem (omkvædet)

http://www.youtube.com/watch?v=4WsmSgBRUe4

På dansk:

Helt igennem respektabel med Peter Belli

http://www.post-boks.dk/praediken/helt_igennem_respektabel.htm

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 25-11-07 15:30

Hvad med "jeg har aldrig fået noget" med hitmakers? Den er derhenad. Jeg ved ikke hvor du kan få den.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 25-11-07 16:31

Jeg mener at det er "Valsen til den glade enke" du tænker på.

Kender ikke sangen så godt, men kunne huske at vi til en fest selv sang noget a la det du oplyser. Så jeg hentede fluks min sangmappe og vupti ...

Tjek evt. her http://www.festklaveret.dk/melodi.php og rul ned til V og tryk på melodien.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-07 23:18

"Den Flade Skinke" som rocknummer, hmmmm

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 26-11-07 15:45

Prøv at kik på Peter Belli,,han var da den eneste dansker der spillede "pigtråd" på det tidspunkt,,så vidt jeg husker.
mvh,kim.

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 26-11-07 15:50

PS: ell Steppeulvene,som de kaldte sig.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 26-11-07 19:29

Det må da være "De nattergale" dog synger de Uha da da uha da da da da i koret

Jow jow....

måske Drengene fra Angora..... ja ja ja ja

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 26-11-07 19:34

http://www.youtube.com/watch?v=iPErJPq-VEw

her et link til de Nattergale

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 26-11-07 19:38

nej hverken enken eller nattergale, angora.
det er helt sikkert in gammel sag,

disse ord heyheyhey , jojojo osv, synges således at fra det første hey, til næste hey går lidt i toner, og lidt ned i næste hey.

det kan også være 4 heyheyheyhey og de andre også, men igen en lille tone ned af, for hver stvelse.

mvh
thoustrup

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 26-11-07 22:10

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 17-01-08 11:20

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål