/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
joomla eller nopdesign
Fra : jorael
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 25-11-07 09:32

Det drejer sig om en mindre virksomhed med ca 1 salg over nettet (pr e-mail) om dagen. Jeg er ved at lave en webshop; der skal helst også være mulighed for at betale med dankort.
En bekendt anbefalede programmet joomla; men jeg har intet kendskab til PHP eller tid til at sætte mig ind i det.
Så fik jeg øje på Nopdesign, her kræves kun kendskab til java, så vidt jeg kan se.
Har I erfaringer med dette software?

Accepteret svar
Fra : peterbech

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-07 12:12

Joomla har masser af muligheder for folk der ikke kan programmere.
Det har jeg selv brugt og har også set at der kan hentes gratis "business moduler", som kan installeres - næsten som når man installerer et almindeligt program på sin computer. (det jeg prøver at skrive er, at det er helt vildt brugervenligt!

Se evt.: www.bech-lutzka.com, som jeg selv har banket sammen ved hjælp af Joomla.

Hvis du prøver kræfter med Joomla, så vil jeg anbefale dig at vælge installationsmetoden "uden testindhold" eller hvad det nu hedder. Altså at du installerer et helt tomt site.
På den måde tvinges du til at lære sammenhængen mellem oprettelse af kategorier og indhold m.v. Jeg syntes selv det blev uoverskueligt med alt det testindhold man kan få stillet til rådighed.

Du kan få et "business module" her: http://extensions.joomla.org/component/option,com_mtree/task,viewlink/link_id,129/Itemid,35/

/Peter

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 25-11-07 12:19

ja jorael, en webshop der kan godkendes, det er vist ikke noget man sådan bare lige laver.
Forslaget med joomla er nu ikke så galt, du behøver ikke kendskab til php m.m.
www.virtuemart.com har en færdig web shop løsning integreret i joomla og med mulighed for dankort f.eks, igennem danske e-wire. En sådan løsning er tidligere godkendt af PBS og derfor rimelig nem at starte op.
Vi har en prøveside med virtuemart/joomla kørende på www.dk6400.dk (endnu uden betalingsdel)
der kan du se om det er noget for dig. Hel og lykke med foretagenet.

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 11-12-07 11:18

Tak for svaret peterbech. Jeg må samle mit mod og se at få sat mig ind i Joomla. min "nørd" bekendte har fortalt mig, at det kræver en del kendskab til PHP og lign, men det er måskej ikke så slemt endda.