/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sync fra Computer til Computer
Fra : PandaD
Vist : 565 gange
49 point
Dato : 24-11-07 16:59

Dav alle kandu`er

Jeg står pt og har en alm computer og en bærbar, og vil høre hvad der var smartest hvis man næsten skal dele alt dvs. Dokumenter e-mails mm.
Tænker mest om der finder et program.

Hilsen Panda

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 17:01

Læg dem på nettet....

Ellers må du jo kopiere hver gang/dag

Selvfølgelig findes der synkroniseringsprogrammer - men IKKE til det du nævner der.....

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 24-11-07 17:04

De er på nettet begge 2. Men gider ikke det med at kopiere alle filerne via deling af mappe-

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-07 17:05

Man må da kunne bruge en USB harddisk eller en netværksharddisk.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-07 17:06

Hvis det er mindre mængde filer, så en usbkey.

Bruger selv USB Harddisk til mine computere derhjemme og fungerer fint

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 17:09

Det var ikke komputerne der skulle på nettet Men filerne.....

Selvfølgelig skal komputerne OGSÅ have adgang til nettet....

Har du ikke en hjemmeside eller andet du kan bruge som "lagerplads" - (med kode selvfølgelig)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-07 17:12

Du skal bruge en lille netværksserver og lade alle filerne ligge der................så henter og bruger du bare og lægger dem tilbage - altså bare gem.
Synkronisering er hvis du har to comp og den ene skal følge den anden.

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 24-11-07 19:20

Hej alle, ved godt der er mange måder man kan dele filer på, der er også ftp som i ikke har forslået endnu. Men da det ikke lader til at være en Sync program fik jeg ikke rigtig svar på mit spørgsmål :( vidste allerede inden at man kan bruge harddisk mm. Men det var ikke lige det jeg søgte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 19:31

Citat
Selvfølgelig findes der synkroniseringsprogrammer - men IKKE til det du nævner der.....

Jo - du fik svar på det du spurgte om

Citat
Tænker mest om der finder et program

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-07 22:31

Så ved du også at XP bl.a. har det som standard.
Hjælp og support > skriv synkronisere og du får lidt forklaring.

Men noget program kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 25-11-07 01:08

Du kan oprette en mappe på én af computerne, hvori du gemmer alle de filer som du ønsker at have tilgængeligt på begge computere.
Derefter skal mappen deles.
Fra den computer - måske den bærbare - hvortil du ønsker at have filerne "med på farten", skal du oprette forbindelse til den delte mappe, på den anden computer. (Stifinderen --> Funktioner --> Tilføj netværksdrev). Husk at sætte kryds i: "opret forbindelse igen ved næste logon" (eller hvad der nu står...)

Højreklik nu på det netværksdrev du har tilføjet og vælg "gør tilgængelig offline".
Offline filer er dødsmart. Ændringer, som du har lavet det ene sted bliver automatisk gemt det andet.

Hvis ikke offline filer er noget for dig, så synes jeg du skal prøve at downloade Microsofts SyncToy. Det kan du finde her: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/synctoy.mspx

Hilsen
Peter

Kommentar
Fra : Terklotron

Dato : 01-12-07 05:38

EJ stop nu.....

Google "Sync Toy"
Det er et lille intuitivt program, som er i stand til at gøre (næsten)præcis hvad du beskriver. OG MERE TIL :D
Dine computere skal være på samme netværk.
Problemet kommer med dine mails. Mails er rimelig kompliceret at sync'e (sync = Synkronisering).
Vil anbefale du skifter til Gmail, for på den måde har du alle dine mails samlet ET sted, og på nettet. Så derfra har du adgang til dem når somhelt og hvorsomhelst.

Peace
T

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 06:41

Alle disse forslag er jo INTET bevendt med mindre en eller anden komputer er tændt og opkoblet i døgndrift....

Hvor mange "private" har lige det.......

Så igen - nej - der findes ikke noget program, men muligheden for deling er der hvis filerne ligger på nettet....