/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
maling af bord m/glat flade
Fra : apitz01
Vist : 2748 gange
20 point
Dato : 24-11-07 16:12

Når jeg maler min bordplade med rulle og maling på vand basis får jeg en nubret overflade, Hvordan får jeg pladen glat?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-07 16:30

Hvad forstås ved nuret overflade?

Accepteret svar
Fra : tykkemand

Modtaget 30 point
Dato : 24-11-07 16:42

du skal ikke bruge vandplast maling
du skal bruge olie/alkyd eller lignende der flyder sammen inden det tørrer

plastmaling tørrer for hurtigt

tykkemand

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-07 16:46

Citat
du skal bruge olie/alkyd eller lignende der flyder sammen inden det tørrer
.... lige præcis og nemlig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-07 16:47

hov resten blev væk - du kan redde det ved at slibe - rense det af og gøre det med alkyd/oliemaling

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-11-07 18:21

Hvis det tidligere har været malet,er du nød til at slibe det i bund, dersom det er en bordplade af træ. Derefter maler du med en hæftegrund (alkyd) og derefter Alkydmaling med en lille rulle, som er til glatte flader, kan købes i en hver farvehandei.

Skriv hvis du er i tvivl til:

rh@rhtotalentreprise.dk

Det er mit firma, og vi kan løse problemet gratis pr. mail.

Kommentar
Fra : apitz01

Dato : 24-11-07 19:03

Tusind tak for jeres svar.

De bedste julehilsner

Godkendelse af svar
Fra : apitz01

Dato : 24-11-07 19:09

Tusind tak for et godt svar, det vil jeg gøre.Tak for svaret tykkemand.

De bedste julehilsner