/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tørretumbler
Fra : bildskirner
Vist : 2610 gange
100 point
Dato : 24-11-07 10:39

Hvis man har et lille behov kan man sagtens "nøjes" med markedets billigste model , men jeg er blevet lidt lun på "varmepumpe - princippet " . Umiddelbart ser det ud til at kun AEG og Blomberg laver tumblere med denne princip
.
Spørgsmålene er så :

AEG model
T59800/T59840 :
Er det nemt at rense "kondensatoren" ? kunne forestille mig det kunne blive lidt problematisk når den ikke kan fjernes fra maskinen.
Er der nogen erfaring med denne type tumbler ?
Hvor længe holder køleanlægget ?
Kan man bruge den som almindelig tørretumbler hvis køleanlægget brækker ned ?

Kondens/aftræks modeller :
Kunne man ikke bare købe en kondens/aftræksmodel + en affugter og koble dem "seie" ?
Hvor megen fugt ( % RH) er der i "udstødningen" fra en almindelig kondenstumbler ?

Accepteret svar
Fra : jesper.s

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-07 11:00

En kondens tørretumbler virker efter princippet, at der ikke er nogen fugt der kommer ud af tumbleren når den tørrer. Når maskinen er færdig tømmer du blot bakken med vandet, og derved ingen fugt i boligen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-07 11:42

Vi har udluftning i rummet med en kondenstumbler................ det er for at slippe af med varmen.
Vi har en billig model fra Harald Nyborg som fungerer fint på 5. år.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 24-11-07 11:52

Hvis du har gas og tumbler en del, er det en økonomisk succes med en gastumbler, bare en overvejelse, jeg synes du skal tage med

Godkendelse af svar
Fra : bildskirner

Dato : 24-11-07 12:43

Tak for svaret jesper.s.
Der kommer vel fugt ud i rummet selvom det er en kondens tørretumbler

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-11-07 18:11

Som skrevet kommer der ingen fugt i rummet, da den virken ver kondens. Har sejlet U-Båd i 4 år, så jeg ved lidt om kondens mv.

Held og Lykke