/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Kold julesnaps
Fra : Lindaha
Vist : 3419 gange
50 point
Dato : 24-11-07 08:40

Vi skal have julefrokost i aften, men vi er i tvivl om vi kan lægge denne snaps i fryseren;

Frisk Aalborg snaps m/citron 25%

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 08:49

Det er generel en misforståelse at snaps skal være frossen......

Men fryser din fryser ikke under -20 - ja så skulle der ikke ske noget.....

Men som sagt er det en dårlig ide - du smager den slet ikke....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-11-07 08:51

Citat
http://www.aalborgakvavit.dk/composite-504.htm

FRISK AALBORG Citron
FRISK AALBORG er en serie af moderne og milde snapse med en alkoholstyrke på kun 25% vol.

De bør serveres afkølet og kan nydes, som de er, men med deres imødekommende smag

og milde styrke er de også yderst velegnede til såvel traditionelle som moderne retter.

FRISK AALBORG-serien har desuden en naturlig plads i det nye nordiske køkken,

der med værdier som renhed, friskhed og enkelhed er i rivende udvikling.

FRISK AALBORG Citron har en frisk smag af citron, et strejf af rosmarin og

en blød og rund eftersmag – forfriskende frisk.

Er særdeles velegnet til fisk, fjerkræ og kød.

Lanceret i 2006

Alkoholstyrke: 25% vol

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-11-07 08:58

Jeg kan kun give ret i at man ikke man lægge en snaps i fryseren, da du derved mister den gode smag. Min anbefaling er at servere den direkte fra køleskabet, og lad den stå i en snapsekøler. Sådan en kan du købe i næsten alle supermarkeder, isenkræmmere mv.

God julefrokost.

Og håber i er friske i morgen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-07 09:25

Den eneste snaps der egner sig på isen er Rød Aalborg.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 24-11-07 11:30

25 volumen procent fryser ved ca -15, så undlad fryseren. Køleskab istedet.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-07 11:39

Hvis du ligger snapsen i fryseren, mister den smagen så længe den er kold, men smagen vender tilbage med temperaturen.
Al vores snaps ligger i fryseren, - det er hurtigere at få den tempereret, end kold, og vi er mennesker der foretrækker det ene fremfor det andet, - så jeg ville måske købe 2 og kun lægge den ene i fryseren.
God julefrokost.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 11:44

Citat
så jeg ville måske købe 2

Snup 4 hvis de er på¨tilbud......

Det skal nok forsvinde....

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 24-11-07 12:23

Tak for svaret stilkene og alle I andre!

Vi har to forskellige snaps og så må vi se hvad de siger og vil have....