/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konstant genstart af win2000
Fra : chrissander
Vist : 725 gange
20 point
Dato : 23-11-07 12:35

Hej...

Håber her findes en Haj der kan hjælpe mig

Jeg har windows2000, efter en installation af en firewall i går, kan jeg ikke komme til styresystem efter genstart.... den genstarter bare igen igen og igen.

Har oplevet det en gang tidligere... ved ikke helt hvad jeg gjorde, men pludselig var jeg tilbage i styresystemet.

HJÆLP

Christina

Accepteret svar
Fra : Naqibullah

Modtaget 30 point
Dato : 23-11-07 12:43

kommer der et advarsel at windows lukker ned om få sek?

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 23-11-07 12:56

Har du muligvis installeret den nye firewall, før du har slettet en anden. Det vil i givet fald ikke være så heldigt da de så vil forstyrre hinanden.

Hvis du kan komme ind i fejlsikret tilstand, så prøv at slet den ene og start op igen.

Det burde hjælpe.

Men der er sikkert flere bud.

Kommentar
Fra : chrissander

Dato : 23-11-07 13:01

jeg kan få skærmen frem til "fejlsikret tilstand" og andre.... men der vil mit tastetur ikke virke.

Jeg har ikke andre firewalls

Og der er ingen advarsler....den kører bare og genstarter..

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 23-11-07 13:02

Har prøvet en lignende fejl... Det var en virus der var kommet på. Der kom en boks hvori der stod af windows ville lukke og talte ned fra 30 sekunder. Eneste løsning jeg fandt var at formatere computeren.

Kommentar
Fra : chrissander

Dato : 23-11-07 13:06

Jeg får ingen fejlmeldinger, er ret sikker på min computer er virusfri.

Men hvorfor fryser skærmen når jeg når til de forsk valgmuligheder inden for fejlsikkertilstand?
Der er jeg så nødt til at genstarte den for at få den væk derfra.

Godkendelse af svar
Fra : chrissander

Dato : 23-11-07 13:13

Tak for svaret Naqibullah.

Nej, ingen advarsler.... den kører bare sit eget løb

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 23-11-07 13:23

Undskylde jeg var optaget med min lektier. prøv fjern firewallet og se om den ikke genstarter

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 23-11-07 13:24

undskylde igen jeg sover hahaha du kan ikke kommer til fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 23-11-07 13:26

du bliver nød til geninstallere windows

Kommentar
Fra : chrissander

Dato : 23-11-07 13:28

hvordan fjerner du firewalen i "genstarts" fasen?

Kommentar
Fra : chrissander

Dato : 23-11-07 13:40

Hmmm....trylle rulle rolle
Så lykkes det at komme til fejlsikret tilstand, mente jeg gjorde det samme som flere gange tidligere.

Det er jo den rene galmatias...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-07 13:59

Nu hvor du er i fejlsikret tilstand.

H-klik på denne comp > egenskaber > hardware > enhedshåndtering.
Her kan du se om der skulle være nogle drivere som ikke er gode. (gul advarsel)

Kommentar
Fra : chrissander

Dato : 23-11-07 17:36

Tak...
Problemet var kun at komme til styresystemet uden den konstante genstatning, fik fjernet den "nye" firewall.... Hmmm, min puter siger jeg har en fra CA, men den er jeg sikker på jeg har slettet igen, kan ej heller finde filer eller mappe...

Ja ja... skal nok lave en geninstallation