/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lim til serviet-teknik??
Fra : supersine669
Vist : 1495 gange
300 point
Dato : 23-11-07 09:19

SKAL man bruge den dyre specielle lim, til at lime f.eks. vaser og krukker, eller kan man bruge en billigere?

Og hvis man kan - hvilken kan I anbefale?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-07 09:43

Med vaser og krukker gælder det vel først og fremmest om at gøre det så usunligt som muligt.
Der skal helst ikke være nogen synlig limfuge , og slet ikke en snavset sort på en hvid vase.

Derimod er det ikke prisen på limen som har betydning for resultatet.

Den populære 10 sekunders lim kan i de rigtige butikker fås til små penge. Den er praktisk, og holder godt, hvis den ikke er for gammel,når man bruger den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-07 09:52

Jeg er i tvivl om dit spørgsmål

Du skriver serviet, og også vaser og krukker??

Hvis det er fordi du ønsker at lave docoupage, altså lime servietter på vaser, skal du bruge "Limlak" da det holder bedst, og jeg ville ikke begynde at eksperimenterer, det ville være drønærgeligt at have lavet noget flot, og limen så ikke kunne holde

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 310 point
Dato : 23-11-07 09:57

Hvis der er tale om decoupage-lim (som koster en bondegård / halv arm), kan du faktisk selv lave en blanding. 50:50 skolelim og vand - og effekten er den samme, men prisen en anden (og det er afprøvet med godt resultat)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-07 11:27

Firmaet Dana Lim a/s har en limlak i en 750 ml flaske, altså 3/4 liter....som ikke er ret dyr.

Jeg ka' ikke lige huske hvad den kostede, men ikke ret meget, for så havde jeg ikke købt den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-07 11:32
Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-07 11:34
Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-07 11:39

Firmaet her sælger noget der hedder Mr. John's limlak 750 ml til 35,50

bestilnummer 769938

http://www.nordform.dk/katalog.asp#

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 26-11-07 14:53

Tak for svaret Balcanard.

ALLETIDERS..... Tusind tak for hjælpen alle sammen....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-11-07 16:01

Velbekomme