/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
stavekontrol- wordpect 12
Fra : nielsjs
Vist : 819 gange
400 point
Dato : 22-11-07 21:16

er der nogen der ved om man kan finde en ordbog til stavekontrollen i wordperfect 12
jeg ved der er en i wordperfect x3 og wordperfect 9 fra corel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-07 22:50

tvivler fordi den næsten ikke bruges i Danmark.

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 400 point
Dato : 23-11-07 10:15

Hej

Jeg har ledt nettet igennem og det ser ikke ud til at der er nogle til version 12
Men hvad du kan prøve, jeg ved ikke om det virker men du kan jo prøve.

Vis du henter wordperfect x3 eller wordperfect 9 fra corel og installere et af programmerne, kan du hente ordbogs filen fra dem file typen som ord bogen er lavet i hedder ".lex" <-- .lex er file typen som du skal finde i dit wordperfect mappe.

Nu tager du denne file og ligger over i din version 12 hvor den anden file også lå så burde det virke, men husk dette er kun en teori, men som sagt det skulle virke.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 23-11-07 16:21

jeg prøver lige dit forslag lidt senere Octon ellers må jeg jo bruge den gamle WP 9 til at kontrolere stavningen

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 02-12-07 17:16

Tak for svaret Octon.
Det er dog ikke lykkedes for mig at flytte filerne men i teorien burde det vel kunne lade sig gøre