/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Dankort med billede
Fra : Dipsey
Vist : 3581 gange
50 point
Dato : 22-11-07 19:53

Hej. Jeg har set man kan få et dankort med et personligt billede i stedet for det kedelige standard, men det er kun nykredit som jeg kan se. er det muligt at få lavet med et nordea kort?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 19:55

Nix....

Det forsvandt da kortene blev med chip....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-07 19:55

Nordea kører med Visa, spørg dem.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-11-07 19:56

jamen ikke med et billede af mig selv. mener dem med et billede af hunden eller manden på forsiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 19:56

Men de udbydere der selv giver mulighed for at vælge eget billede på kortet kan selvfølgelig bruges - så bruger du bare et billede af dig selv....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-07 19:59

Er der ikke tale om et baggrundsbillede !!!

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-11-07 20:00

jo, et man selv kan designe. prøvede på nykredits side, men så vil de ha jeg skal ha konto hos dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-07 20:02

Citat
men så vil de ha jeg skal ha konto hos dem.

Helt klart, du kan ikke ha et kort uden tilhørende konto

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-07 20:04

Kontakt dem, der hvor du har konto. Det kan jo være, det er muligt.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-11-07 20:05

Jamen der står man kan få et uden konto hos dem for 150, det kan bare ikke lade sig gøre når man først er gået igang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:05

Der er flere banker der giver den mulighed men NORDEA er IKKE en af dem.....

Forøvrigt tror jeg ikke der findes "rene" dankort mere - de er alle visa/dankort.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:08

Citat
Jamen der står man kan få et uden konto hos dem for 150, det kan bare ikke lade sig gøre når man først er gået igang
.

Du kan da ikke få et dankort uden at have en konto....

Hvor skulle de så trække pengene....

Kommentar
Fra : sixty

Dato : 22-11-07 20:12

Hej
jeg har arbejdernes landsbank og der kan du få det samme og det koster ikke noget, så prøv og spørg om ikke din bank har det samme

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-07 20:13

det er kun din egen bank der kan hjælpe dig, og kan de ikke tilbyde den service, må du jo skifte bank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:16

Citat
* Det koster 150 kr. at få udstedt kort med personligt design, hvis ikke du har din lønkonto hos Nykredit.

Det er det der står....

så du behøver IKKE lønkonto, men en konto skal du nu have

Kommentar
Fra : me67

Dato : 22-11-07 20:18

Citat
Der er flere banker der giver den mulighed men NORDEA er IKKE en af dem.....

Hvad giver Nordea egentlig muligheder for (ikke engang et dankort kan man få)

Citat
Forøvrigt tror jeg ikke der findes "rene" dankort mere - de er alle visa/dankort.....

Forkert.
Danske Bank, SkandiaBanken, Jyske Bank, Sparbank og jeg kunne blive ved længe med at
remse banker op - ikke alle vil jo betale et årligt gebyr for at have et Visa/Dankort.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 20:20

Citat
Forøvrigt tror jeg ikke der findes "rene" dankort mere - de er alle visa/dankort

Det er så ikke rigtigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:23

Ja ja...

Jeg skrev også KUN tror

Hvad ved EUborgere om Dankort

Det må være det vi kalder Eurokort

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 20:23

Du skal enten have en kassekredit eller din lønkonto el.lign, altså være kunde i Nykredit bank, for at kunne få et personligt designet visa/dankort.

Og jeg har ikke hørt, at det er muligt i andre banker

Kommentar
Fra : me67

Dato : 22-11-07 20:29

Citat
Og jeg har ikke hørt, at det er muligt i andre banker

Også her er Sparbank på banen - http://www.sparbankvest.dk/?id=2388

Citat
Det koster 150 kr. at få udstedt kort med personligt design, hvis ikke du har din lønkonto hos Nykredit.

Sparbank tager kun kr. 75,- så billigere end andre er de også..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:40

Ja - de sparer

PS...

Barcley Bank udsteder både Visa og Masterkort til kunder UDEN konto.....

Det er simpelthen en kredit du får, der så betales på hver måned.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 20:53

Citat
Barcley Bank udsteder både Visa og Masterkort til kunder UDEN konto.....

Det er simpelthen en kredit du får, der så betales på hver måned.....

Ja, og i den forbindelse oprettes en konto.....en kreditkonto, eller en kassekredit som det også kaldes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 20:55

Citat
Også her er Sparbank på banen

Okay ME67.....den kendte jeg ikke, men det forudsætter jo stadig, at spørgeren er oprettet som kunde der, og det er stadig ikke gennem Nordea Bank, at der kan udstedes vis/dankort med eget billede på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-07 21:19

Der er den del banker hvor du kan få dankort med eget design, men ikke hos Nordea

Så hvis du brændende ønsker det, må du skifte bank

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=result&cd=1&q=dankort%2Beget+design&spell=1