/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Vectra Tændrør
Fra : SqUaSh
Vist : 2568 gange
100 point
Dato : 22-11-07 19:52

Hej.

Er der nogen der ved hvilke tændrør en Opel Vectra 1.8 16v fra 1999 køre med standart?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-07 19:54

Det kan du se i Biltemas katalog bl.a.

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 22-11-07 20:22

Jeg kan ikke rigtig finde noget nogen steder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:25

Har du ingen bog til bilen ???

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 22-11-07 20:28

Det er ikke min bil, har lovet at skifte dem for en kammerat som kommer senere, men personen ku ikk finde ud af hvilke tændrør der sad i. Så tænkte der måske var nogen som vidste det, så jeg kan komme på tanken inden de lukker..
Jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet.. Men så må det jo vente.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:36

Citat
så jeg kan komme på tanken inden de lukker..

Smut du bare på tanken....

Han har databladet hvor det står....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-07 20:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:44

Tror ikke tanken forhandler det mærke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-07 21:48

Nææ, men thansen findes overalt (Big brother)

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 22-11-07 22:39

skru et tændrør ud, og se hvad der står på dét. Jeg går ud fra at den kørte udemærket da rørene var nye.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-11-07 23:41

http://www.ngk.de/index.php?id=403&pd=430&t=pkwzuendkerzen&lmf=OPEL&h=OPEL&m=Vectra++B

Altså NGK type X18XE1 (samme type som pallebhansen skriver) eller X18XE

... og NGK kan købes rigtig mange steder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-07 08:18

Citat
har lovet at skifte dem for en kammerat som kommer senere

Tror ikke I har læst tråden....

Citat
så jeg kan komme på tanken inden de lukker..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-07 08:52

Nu kommer det jo nok an på hvornår tanken lukker.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-07 08:57

"sorry berbox"....

Den var nu heller ikke møntet på dig, men på de øvrige kommentarer....

Iøvrigt er problemet vel løst da det var i aftes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-07 08:58

b= p....stave kan "vi" heller ikke

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 24-11-07 17:06

Hej igen..
Ja jeg fandt jo så ud af den køre med elektronisk tænding så det med at skifte tændrør var ikke lige så nemt som jeg regnede med alligevel hehe
Ved ikke lige om jeg skal acceptere nogen af svarene eller hvordan?
Nå ja, og tanken lukker kl 22

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-11-07 23:54

elektronisk tænding påvirker vel ikke udskiftningen af tændrørene

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 25-11-07 00:47

Nej men ved ikke hvor meget jeg tør begynde at rode med det, ved ikke lige hvordan det hænger sammen.. Medmindre du da kan forklare mig det?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-11-07 21:46

Har en MC med elektronisk t., den har almindelige kabler, hætter og rør, så det er ligetil. Tænding fra/nøgle ud, mærk hætterne/kablerne med tape, 1-2-3-4, så du får dem på rette plads, af med hætterne, (rens gerne med trykluft, så du ikke får skidt i cylindrene) tændrør op, hvis du har en top, der passer (der er snart så mange mål, at det er umuligt for private), aflæs type, køb nye og skru i (ikke FOR stramt, ødelægger gevind og pakninger), på med hætterne og start motoren ligesom med gammeldaws tænding.

Er det derimod typen med spole indbygget i hætten (de er så store, at du ikke er i tvivl), ved jeg ikke hvordan de er fastgjort, men når du først har fundet ud af afmonteringsteknikken er proceduren den samme.

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 26-11-07 19:25

Jeg kan ikke se nogen kabler eller noget overhovedet.. De eneste der går er til indsprøjtningen.. normalt sidder tændrørene vel altid på samme side som udstødningsmanifolden? Eller hvad?
Men der går ingen kabler eller noget.. Det kan da ikke passe de sidder under ventildækslet? Er det eneste sted jeg lige skulle foreslå de sad..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-11-07 19:53

Nu var spørgsmålet, hvilke tændrør den bruger, det mener jeg da jeg har svaret dig. !
Hvorfor følger du ikke strømfordelerens kabler, den sidder jo i enden, her til højre.
http://www.eurohand.neostrada.pl/1111/silniki/opel.html
VH Palle Hansen