/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
INGEN venner!?
Fra : JRC
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 22-11-07 19:23

Hejsa er en fyr på 18 år og er flyttet til jylland for ca. et år siden for at få en læreplads. Det eneste jeg har her er min kæreste og hendes familie.

Men vennerne! ja de er jo i KBH og nye venner hænger ikke på træerne.
Jeg kan ikke og har aldrig kunne få venner. Har en til to venner i KBH.

Det er forkert at spørge om synes jeg men...
Hvordan får man venner?

MVH Jonas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-07 19:28

Hvilke interesser har du??

Du må se om du ikke kan finde dig en hobby, altså ikke pc - en hobby hvor du kommer ud blandt
andre med samme interesse.

Nå du finder nogle med samme hobby, har i automatisk noget at snakke om, så skal du se, så
er der venner nok.

Har din kæreste ikke også en vennekreds, som du kan være sammen med uden kæresten?? Altså drengevenner, så du ikke risikerer at hun bliver jealoux, på den måde kan du møde endnu flere på din egen alder og starte din egen vennekreds

Pøj pøj, og selvfølgelig kan du godt finde venner, det behøver ikke være mange, men gode og trofaste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 19:29

Blandt arbejdskammerater...
Tag i byen af og til (husk kæresten)
Gå til sport....
Meld dig ind i klubber...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 19:30

Og allervigtigst....

Vær ÆRLIG overfor dem du så møder - ellers holder de ikke længe

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 22-11-07 19:33

Din nærmeste ven er din nabo, og dem har du sikret mange, når du efter arbejder kommer hjem så sæt ikke foran fjernsyn men går uden for og snak med folk.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 22-11-07 19:35

En ting jeg skulle haft skrevet var måske at generthed er min største fjende. kan ikke bare gøre sådan noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 19:46

Vrøvl...

Selvfølgelig kan du da melde dig ind i en klub eller gå til anden form for sport....

Bor i på landet er der sikkert også byfester og anden aktivitet i byen...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-11-07 19:47

Jeg kender unge mennesker som ha fundet gode venner på chat-sider.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 22-11-07 19:56

har prøvet de sider og det føre ingen vejne.

Og startet til bowling måske problemet er bare mine arbejdstider ikke er til sport.

Og kærestens venner er ikke noget jeg kommer ind i

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-07 20:11

en ting er sikkert. de rigtige venner kommer ikke ud gennem skærmen til dig. du skal ud hvor de andre unge i lokalsamfundet mødes og såskal du snakke med dem. ikke gemme dig i hjørnerne. jeg kender det fra mig selv da jeg var i din alder og ved udmærket hvor svært det er. men en god måde at starte på er foreninger, sportsklubber og den slags. intet her i livet er let hvis ikke man prøver, så bare klø på.

Kommentar
Fra : Trilleas

Dato : 22-11-07 21:07

Måske skulle du arbejde med din generthed og sige til dig selv.. hvis andre kan, så kan jeg også. Det hjalp mig og det bliver bedre med tiden. Jeg var så bange for folk engang, at jeg ikke turde spørge om, hvad klokken var. Du skal bare tage dig sammen og tro på at du kan snakke med andre. Gør det til en sport.. Lav nogle øvelser/udfordringer for dig selv. Vær' åben og spring ud i det. Nu tænker du: det kan hun sagtens sige.. men det skal nok komme med tiden og hvorfor ikke bare springe et par år over og gå i gang nu

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 22-11-07 22:49

Hej JRC.

Her over er mange gode råd til dig, hvor du kan plukke dem ud som tiltaler dig mest.

En anden ting er din generthed.

Gemmer du dig for andre, fordi du mener at de synes du er mærkelig, eller fordi du gerne vil betragtes som en der "forsøger" at gemme sig for andre, eller er det fordi du synes det er så synd for dig, at du ingen venner eller bekendte har???

Og så vil jeg lige fortælle dig, at hvis du vil i snak med andre, så spørg dem om noget af følgende:

Hvad de laver.
Hvad deres hobby er.
Hvordan de har det.
Hvordan deres helbred er.
Hvad de godt kan lide at spise.

Og måske også på et tidspunkt lidt om, hvad de synes om dig. - Men husk det er vigtigst
at du synes godt om dig selv, og at det er unødvendigt at fortælle andre om det!

Og så snak med dem om det de vælger at snakke om, for de synes nemlig,
at det de fortæller dig, er meget vigtigere end det du evt. gerne vil fortælle dem.
- Sådan er ihvertfald de fleste mennesker, så benyt dig af det, og lær noget af det.

Så held og lykke.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-11-07 22:56

Venner er ikke noget man lige får. Men nogen at dele interesser med kan nemmere lade sig gøre.
Det er bedst med interesser som der er flere om - for så kan man starte ude i periferien og bare være der.
En hobby er ikke så dårlig en ting at starte på........... hvad med modelskibe. I modelskibsklubberne kigger man ikke på hvem, men "leger" med skibene sammen. Store og små unge og gamle kan uden videre "lege" sammen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-11-07 02:28

Jeg troede ikke I unge havde det problem selv om der er tilfælde.

Men hvis Du kun har et par venner i hovedstaden tyder det på at Du går og ruger på det, og det ses på Din holdning og bør bearbejdes.

Hvis Din kæreste er "indfødt" kommer der såmænd venner hurtigt ad den vej.