/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
God mundkurv
Fra : idaw
Vist : 1664 gange
100 point
Dato : 22-11-07 15:51

Hej!!

Er der nogen der kan anbefale en god mundkurv, som hunden kan trække vejret ordentligt med osv?

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-11-07 15:55

Øhhh..... I hvilke situationer skal den bruges, om man må spørge?

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-11-07 16:02

Jeg har en helt fredelig hund jeg gerne vil have til at gå løs.... For at undgå uheld og for ikke at skræmmme nogen vil jeg give hende mundkurv på.

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-11-07 16:08

At give hende mundkurv på vil ikke hjælpe! Så tror folk da først at hun er farlig.

Måske du bare skal bluse på hvordan andre kigger på din hund, og så stole 100 % på hende.

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 22-11-07 16:09

Prøv at gå til lydihed med din hund

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-11-07 16:14

Jamen min hund er skam lydig nok, men hun er af kamphunderacerne, og ærlig talt, så finder hun sig nok ikke i at en lille hund går løs på hende, så derfor mundkurven... Det siger bare knæk, så er halsen knækket. Jeg har ike oplevet det, og vil ikke... Jeg tror fuldt og fast på hende, men forstår da godt hvis andre bliver bange... Derfor mundkurven...

Men spørgsmålet var, er der nogen der kender en god mundkurv?

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 22-11-07 16:24

tror de fleste af os hundeelskere synes at mundkurv er noget .........

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-11-07 16:26

Jeg syns os mundkurv er noget lort, men jeg vil gerne give hende den frihed at hun kan løbe frit engang imellem, uden jeg frygter noget, eller andre gør. Og derfor spørger jeg efter en "BEHAGELIG" mundkurv, jeg spørger ikke efter gode råd!!

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 16:28

Du må ALDRIG lade en løsgående hund have mundkurv på ......tænk hvis den stikker af.

Den har ingen mulighed for at klare sig hvis ikke den findes/fanges indenfor ganske kort tid, vil ikke engang være i stand til at få noget at drikke.

Før øvrigt skal din hund føres i snor, undtagen på steder hvor der er skiltet at det er tilladt at den går løs, men det må den kun hvis du er 110 % sikker på, at du altid har den under fuld kontrol.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 16:31
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-07 17:09

og når en hund er uden for din private grund, må den slet ikke gå løs.
og en hund der har behov for mundkurv er ikke noget at gemme på.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 22-11-07 19:53

Jeg tror nu nok Trimare46 ikke ved helt hvad det er han svarer på. En hundeskov er et sted alle hunde må løbe løs hvis ellers de kan med andre hunde. Og jeg ser dette spørgsmål som måske det skulle afprøves. Det er jo ingen skam at forebygge uheld, og jeg syntes det er en god ide.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-11-07 20:13

Ingen hunde bør have mundkurv på i længere tid! Jeg kan acceptere at man benytter en mundkurv ved dyrlægebesøg og lignende, men ellers ikke.

Jeg mener at hvis man har valgt en hund af muskelhundetypen, så har man også valgt en type hund, som mange i omverdenen ikke kan forholde sig til. Det må man acceptere. Så længe at vi igen og igen ser hunde af denne type, blive brugt som våben kan man vel godt forstå folks frygt, se:

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-9464412.html

Jeg siger bestemt ikke at du ejer sådan en hund, men når man igen læser sådan en historie går tankerne. Og en muskel/kamp hund har jo ikke ret lang lunte, måske den tænder....

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-07 20:20

Hvis du alligevel vælger at benytte mundkurv, så må denne være den bedste:

http://loppetjansen.dk/sikkerhed/mundkurv/mundkurv_i_plastik_str_5_8099_da.html

Du beder om en anbefaling af mundkurv. Jeg har aldrig nogensinde benyttet mig at en mundkurv til mine hunde (og kommer heller aldrig til det!) men jeg mener at denne må være den bedste ud fra din beskrivelse.

(Ind imellem kan det være at jeg selv skal bære mundkurv...... )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-07 20:29

Citat
Og jeg ser dette spørgsmål som måske det skulle afprøves. Det er jo ingen skam at forebygge uheld, og jeg syntes det er en god ide.

Hilsen Nanahund.

Kunne du finde på, at slippe din hund løs ude i naturen, med mundkurv på...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-11-07 20:56

Jeg er stor tilhænger af mundkurv til "kamphunde", men du skal da stadig lade den gå i line, hvor du kan møde andre mennesker og hunde. Hunden kan jo stadig udvise agression og fremprovokere slagsmål.

Jeg mener det netop er vejen man skal gå angående regler om kamphunde, en tvungen mundkurv.

Det er meget almindeligt i Tyskland, hvor hver delstat har deres egne regler.

Du kan købe bløde mundkurve med velkolukning, som ikke er generende for hunden. Den kan stadig spise godbidder og drikke vand.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 23-11-07 16:09

Hej Dova.
Ja det kunne jeg godt i en hundeskov hvor den ikke kan komme ud, og jeg ville til hver en tid hellere gøre det, og så være den der opserverer om det er noget der skal fortsætte eller det kun var for at finde ud af om hunden bare kunne sammen med andre hunde.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-07 19:40

Nanahund, så er hunden jo også lukket inde af et hegn, med et begrænset område den kan færdes på.

men idaw nævner jo ikke noget om en speciel hundeskov

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 24-11-07 07:26

Hej Dova.
Nej det gør idaw ikke, men bare det der bliver spurt om et produgt/råd så er det nu nok en ansvarlig hundeejer som tænker sig om.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 26-11-07 18:26

Nu lukker jeg tråden... Point til MissXX for rent faktisk at komme med et bud på en mundkurv. Jeg kan bare ikke se om den er lukket foran, for hvis den er det kan den jo ikke spise og drikke, og det kan min hund med den jeg har nu.

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 26-11-07 18:27

Tak for svaret MissXX.