/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattegrus
Fra : zkb
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 10-02-03 11:07

Hejsa, Jeg skriver endnu engang...at være katteejer er ikke altid nemt:) men dejligt er det helt klart:)
Mit problem er at efter jasmin(killingen) har været på toilet tager hun grus med sig ud, er det normalt? der ligger altid en lille "klat" grus uden foran hendes toilet, og det ender med at det går videre med fødder etc, så jeg skal støvesuge konstant! Jeg har købt noget af det dyreste grus i bonnie dyrecenter, men det hjælper ikke...jeg er ret træt at grus i stuen og på sofaen, især når jeg har trægulve så kan man virkelig mærke det....Nogen geniale råd? hun har ikke et problem med at finde toiletttet, så det undrer mig..jeg vil bare høre om i andre også døjer med det problem eller om det er ualmindeligt og hvis det er, hvad skal jeg gøre??!!
På forhånd tak
Knuz
zkb

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 10-02-03 12:19

Jeg har haft det samme problem med mine katte.
Jeg er gået over til den røde pakke i Brugsen.
Det er den type der klumper.
Man skal blot med en lille hulskovl fjerne klumperne hver dag.
En pose holder på denne måde 14 dage uden at lugte. (Jeg har 3 katte)
Efter at jeg har skiftet har jeg ingen problemer med et gruset bliver slæbt ud af kattebakken.
Et lille fif. En smule natron i kattebakken neutralicerer enhver duft af amoniak.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 10-02-03 12:50

Hej zkb

Det problem tror jeg desværre heller ikke du kommer helt af med. For som unn skriver, så sætter der sig kattegrus fast oppe mellem trædepuderne.

Jeg har 2 katte som jeg har haft i 5 år, og har også trægulv, men jeg har altid
en kost og et fejeblad stående (sådan lige for at tage det værste ind imellem)
og de kan også godt finde toilettet, men min hankat, han kan ved gud også
finde ud af at dænge næsten hele gulvet omkring bakken til med kattegrus, for
det skal jo ikke lugte vel.

Så du må tage tingene lidt som de kommer, vi vælger jo selv at vi vil have vores dyr, og *det er dyr* det tror jeg desværre nogen gange folk glemmer, for man kan ikke menneskeliggøre dem. De er nu engang katte. Så tænk på alle de glædelige stunder du og Jasmin får i stedet for, resten det glemmer du hen ad vejen.

Knus
Mone

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 10-02-03 14:02

Jeg har fundet en genial opfindelse netop til det problem du beskriver her. Grus hen ad gulvet og derefter i resten af huset. Jeg har købt en katte-dørmåtte. Den er beregnet til at ligge foran udgangen til kattetoilettet eller bakken. Den kostede max. kr. 100,- og er alle pengene værd. Nu havner det meste at kattegruset i den pg jeg er fri for at støvsuge hver dag. Den fås i dyrehandler og andre steder hvor de handler med dyreartikler.

/dortedyg

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-03 15:01

Hej zkb

Prøv at kigge på dette link, der er bla. sådan en måtte som dortedyg nævner, samt en masse andre ting der er værd at kigge på.

http://www.avifauna.dk/katalog/kat/kat/kat.html

Med venlig hilsen
Mone

Godkendelse af svar
Fra : zkb

Dato : 10-02-03 19:38

Tak for svaret Mone.