/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
hvem kan låne penge til RKI re
Fra : susanne76Pige
Vist : 3693 gange
20 point
Dato : 22-11-07 10:09

reg i RKI ?? hvilke steder kan man låne??
har IKKE ejerbolig.

mail gerne til:-

susanne76@forum.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-11-07 10:12

Kun på det grå marked

Kommentar
Fra : me67

Dato : 22-11-07 10:14

Ta et rockerlån

Kommentar
Fra : susanne76Pige

Dato : 22-11-07 10:14

GRÅ marked????

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 22-11-07 10:17

Hos din bedstemor

http://klikoglaan.dk/app/rki

Kommentar
Fra : susanne76Pige

Dato : 22-11-07 10:20

TAK for jeres UBEHØLEDE svar. finder selv en PÆN løsning

Kommentar
Fra : me67

Dato : 22-11-07 10:21

Hvem tror du selv har lyst til at udlåne penge
når man i forvejen ikke kan betale sine bestående fordringer ????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-11-07 10:29

Illegale pengeudlånere som tager ågerrenter og brækker dine ben hvis ikke du betaler

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 22-11-07 10:31

I stedet for at sige tak for svaret, siger du tak for UBEHØLEDE svar. håber du låner en kroner til 99% ranter

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-11-07 10:31

Det er skam ikek for at være ubehøvlet, men som RKI registreret er dine muligheder ret begrænsede, det er jo egentlig det der er meningen med RKI

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-11-07 10:32

Citat
TAK for jeres UBEHØLEDE svar. finder selv en PÆN løsning

Hvis du kiggede dig lidt rundt på nettet, så ville du se at det flød med spørgsmål som dit. Karakteristisk er også at spørgeren ofte ikke vil acceptere svaret 'det kan man ikke', men det er vel det rigtige svar. Du kan selv forvisse dig om det et sted som Naqibullah's link http://klikoglaan.dk/app/rki

Det ville klæde dig med som spørger at have en mere ydmyg holdning til de forskellige variationer 'Det kan man ikke' udtrykkes i. Der er ingen der har pligt til at svare dig. Og slet ikke pligt til at give dig et svar du bliver glad for. Jeg finder ikke svaret 'Hos din bedstemor' ubehøvlet. Familielån er (måske) et af de få muligheder der er, selvom det sandsynligvis er en rigtig rigtig dårlig løsning.

Men jeg glæder mig til at høre om din 'Pæne' løsning. Det ville nemlig også være klædeligt at fremkomme med den.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-07 10:33

Hej susanne76Pige
Jeg føler med dig, men det er desværre den slags svar man alt for ofte får her på kandu.
Jeg kender ikke dine forhold, men har du talt med en bank?? der er faktisk banker der er til at tale med, hvis man er ærlig over for dem, selv om man er røget i RKI.
Man behøver jo ikke være dårlig betaler bare fordi man er havnet i det utiltalende selskabs papirmølle.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-11-07 10:35

Citat
Man behøver jo ikke være dårlig betaler bare fordi man er havnet i det utiltalende selskabs papirmølle.

Hvordan vil du ellers havne der??????????????????????????????????+

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-11-07 11:17

Det bedste sted er en bank.........................hvis du vil ungå de grimme udlånere.
En bank kan måske hjælpe dig med at få rettet økonomien op på en fornuftig måde.

Det kan blive temmelig dyrt og næsten uoverkommeligt at låne hos nogen der er "for flinke".

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-07 11:58

hvis du endelig vil låne penge uden om din bank, vrimler det med annoncer i dagspressen og på nettet hvor der tilbydes lån og rki er ingen hindring, skriver de. men du kan være sikker på, at de tager sig betalt for deres ydelser. hvis din økonomi er så dårlig, at du ikke kan betale dig ud af din rki-registrering, har du nok heller ikke råd til at betale de renter der kræves for et sådant lån.
gå til din bank og tag en fornuftig snak med dem og se om ikke de kan hjælpe dig i stedet for. det bliver langt det billigste i længden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-07 12:41

Helles Engle har ubegrænset kapital til udlåning.
Renten der kaldes for. Dummebøder.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-11-07 16:45

Der burde ikke være nogen der vil låne dig penge når du står i RKI.

Lad dog være med at blive registreret der.

Kom så med dinne dumme kommentarer "KLUMME"

hawaii7

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 07-12-07 14:07

Hvilket beløb står du registreret i i RKI?

Hvis det er et mindre beløb, så lån pengene af familien eller venner, som du stoler på - og som stoler på dig - og få slettet din registrering. Først når det er gjort, bør du kontakte banker.

Er det et stort beløb, så ER det svært, for ikke at sige umuligt - glem i givet fald alt om at låne penge, find dig et (to) job(s) der giver så meget i løn, at du kan begynde at afdrage og på et eller andet tidspunkt få slettet din registrering. Skær ind til benet og vis at du virkelig vil!

Det er ikke nemt, men det er vigtigt - ikke kun for at vise din vilje over for din kommende bank, men også fordi ALT er besværligt for dig så længe du står registreret i RKI... Det handler dybest set ikke om økonomi, men om at have en god livskvalitet, og det har du ikke, som det kører nu...

Tag ALDRIG kviklån eller andre "nemme løsninger" for at komme videre!!! Drop alt der hedder køb på afbetaling og lignende.

Få lagt et budget som du følger - print det ud og hæng det på køleskabet. Det er vigtigt at du er firkantet og "lærer at leve med dét" indtil du er slettet i RKI.

Pøj pøj med det - keep up the good spirit

Kommentar
Fra : BrændtGris

Dato : 24-12-07 12:00

Med udgangspunkt i, at jeg til daglig sidder som rådgiver i en bank, vil jeg sige, at det er meget afgørende:
- Hvor meget du skylder for din(e) reg. i RKI
- Hvordan din økonomi ser ud i dag
før et bank vil låne dig penge.

Hvis din økonomi er god og beløbet du skylder er lille, så har du måske en chance for at en bank vil låne dig penge til at blive slettet i RKI og evt. give dig yderligere lån.

Men skylder du fx 100.000 kr. og har en rådighedsbeløb, som kun lige præcis dækker dine almindelige udgifter, så har du ingen chance i banken.

Mange kommer i RKI pga. ubetalte mobiltelefonregninger. De par tusinde kr. det drejer sig om, har jeg flere gange lånt kunder penge til at indfri.

Men er man registreret i RKI, så er man registreret som DÅRLIG BETALER. Det gør, at man som udgangspunkt ikke kan låne penge de næste 5 år, hvor registreringen igen bliver slettet.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-12-07 14:14

Citat
Det gør, at man som udgangspunkt ikke kan låne penge de næste 5 år, hvor registreringen igen bliver slettet.

Er det en praktisk erfaring eller er det kun teori?

Her er MIN teori:
ENTEN har man taget sig sammen og afdrager på gælden - så blir den tit afdraget og derved slettet også før de 5 år
ELLER man fortsætter på samme måde som da man misligholdt tidligere gæld og så får man nye gældsposter (sværere men muligt) så man fortsat er RKI-registreret også efter 5 år.

Kommentar
Fra : BrændtGris

Dato : 27-12-07 20:12

Registeringer i RKI bliver automatisk slettet efter 5 år. Det er et FAKTUM!
Det kaldes også forældelse.
Og jeg har praktisk erfaring med, at nogle af mine kunders faktisk får slettet deres poster i RKI pga. forældelse.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-12-07 20:38

Citat
Og jeg har praktisk erfaring med, at nogle af mine kunders faktisk får slettet deres poster i RKI pga. forældelse.

.. og uden at misligholde nye poster i løbet af de 5 år? Flot. Så må man bare håbe at de ikke udnytter den lidt nemmere kreditadgang til at optage ny kredit der ikke kan afdrages planmæssigt.

Kommentar
Fra : BrændtGris

Dato : 27-12-07 20:51

Mange af dem har fået sig en lærestreg.
Så på den måde virker systemet med RKI ganske godt.
Men det er ikke 100% fejlfrit. Men er der noget, som er det?