/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
På ski til Sverige - men hvor?
Fra : rcn
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 10-02-03 10:28

Jeg har netop været på min første skitur og er blevet alvorligt bidt af det, så jeg bliver nød til at komme afsted igen i år. men jeg har ikke ferie til en hel uge, så jeg påtænker at tage en forlænget weekend til Sverige. Men hvor???
Har du erfaringer med et godt sted til slalom?
Erfaringer med rejsearrangører modtages også gerne, da jeg ikke ved, om vi kører selv eller tager en pakkerejse.
Mange hilsner og på forhånd tak, Rikke

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 10-02-03 12:01

Hmmm.... Jeg glemte vist at fortælle at vi er flere der skal afsted hvoraf nogle er rigtige hajer på ski (sorte og offpist)
Et hyggeligt natteliv er heller ikke at foragte

Kommentar
Fra : pong

Dato : 10-02-03 12:54

Det er naturligvis www.isaberg.se

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 10-02-03 13:19

Det ser for tyndt ud hvad angår antallet og fordelingen af pister....
Hvad skulle gøre Isaberg til noget særligt???

Kommentar
Fra : pong

Dato : 10-02-03 14:01

Fordelen er at det ligger nogle få timer kørsel fra Danmark og da du skriver det kun er en forlænget weekend kunne Isaberg være et bud.

Du kan selvfølgelig også vælge at køre ca. 800 til Falun i midt/nordsverige. Her er der masser af sne og mange forskellige pister.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 14:06

kender en der lige har været deroppe i en hutte,der var billigt.
Iøvrigt har jeg selv været der og -
hvad betyder det om man kun stå på ski 5
min eller 20 min det tager jo bare længere tid at komme op igen

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 10-02-03 14:17

Jeg afviser dit svar, da jeg gerne vil have flere og begrundede bud, og dem får jeg vist ikke så længe der ikke er udsigt til points...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-02-03 19:52

isaberg, er kun for børn, mega kedeligt

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 10-02-03 20:15

Jamen, hvad er så anbefalelsesværdigt?? Jeg kører gerne en time eller to ekstra for at få nogle længere og flere pister.
Jeg har været inde på snesverige.se men det ligner meget hinanden,så jeg er i syv sind...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-02-03 20:49

Hej Rikke

En af minne kolleger har lige været på vinterferie i Sverige for at stå på ski. Hun, og hele familien, var enormt begejstret over det sted de havde været. Alt havde bare fungeret og der var masser af sne. Hun kom tilbage på arbejde i dag.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men hvis du kan vente til i morgen, skal jeg spørge hende og vende tilbage!

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 10-02-03 23:26

Så meget haster det såmen ikke. Vinteren varer forhåbentligt en måned eller to endnu på de bredgrader

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-02-03 05:42

jeg kan kun anbefale indre fjell , et godt stykke oppe i sverige...

her er et link : http://www.idrefjall.se/vinter/index.shtml

god tur

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-03 10:18

Hej Rikke

Jeg lovede et par links, til det sted i Sverige, hvor min kollega lige har holdt vinterferie, og hvor hele familien som består af 2 voksne og børn alle var meget begejstret. Nu kan du jo selv på at kikke på disse links.

http://www.skisport.dk/sverige/lindvallen/

http://www.skisport.dk/snevejr/graf/lindvallen/

http://uhrskov.dk/destinationer/destinationer_visDestination.jsp?destination=147&from=10

Hvis du kommer afsted igen, vil jeg ønske dig/jer en rigtig god tur.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:37

Hej rcn

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..........

Med venlig hilsen
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : rcn

Dato : 05-03-03 09:25

Tak for påmindelsen
- og jeg kommer afsted. Det er dog endt med at blive Østrig. Sverige var dyrt..... Og jeg opdagede at jeg havde ferie til gode, så snart skal jeg nyde 5 dage på pisterne! Jubiiiiii