/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Åbne en Zepto Znote 4315
Fra : hidane
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 21-11-07 19:31

Ugens spørgsmål - min søns bærbare Zepto Znote 4315's blæser larmer som et helt uvejr, og vi ville lige kigge indenfor for at se, om vi måske selv kunne skifte den eller stramme noget (det tager jo uger med en garantirep.!!).

MEN, nu har vi pillet alle skruerne ud i F6, og kan alligevel ikke få bagbeklædningen af. Og det er tilsyneladende umuligt at finde nogen som helst vejledning på zepto.dks hjemmeside...(ikke helt ligesom eks. hp.com!!)

Måske bare lidt mere vold eller er der lige noget plastic, der skal skubbes lidt til side eller måske en skrue, som vi har overset??

På forhånd tak...

-hidane

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-07 19:34

Citat
det tager jo uger med en garantirep

Det har I jo så sørget for ikke sker.....

Garantien kan NEMT være væk nu.....

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 21-11-07 19:38

@refi

Den HAR så allerede været inde til en garantireparation - 2 uger - iøvrigt også med blæseren, og da den er lige knap 2 år gammel sååå...og min. 2 uger er altså længe at undvære en skolecomputer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-07 19:51

Ja - ok...

Så er det jo underordnet.....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 22:22

Du skal bruge en nedstryger.. sav hele vejen rundt langs samlingen til der ikke er mere der binder top og bund sammed. Nu kan du så åbne din PC. Når du skal have den lukket igen limer du den hele vejen rundt og lader limen tørre inden du tager PC'en i burg igen.

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 22-11-07 08:18

Sig mig, er der slet ingen seriøse kommentarer til dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 08:28

Nu ved jeg jo ikke HVAD du kalder seriøst - men har den allerede været perareret for fejlen en gang er der vel stadig garanti på den.....

At det så koster 14 dage uden, er der jo ikke rigtig noget der kan ændres på....

Forventer du derimod ET GANSKE BESTEMT svar er det jo svært at hjælpe....

Hvis ikke du KAN SE hvordan den "åbnes" når du sidder med maskinen er det jo svært HER at se hvordan....

Den kan med SIKKERHED skilles ad..... (uden vold)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-11-07 23:06

Hvad mener du med om der ikke er seriøse svar????

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 23-11-07 10:54

Hej Hidane

Hvad du kan gøre er at tage alt ud først, hardisk,cd drev kort læser og hvad der ellers sider for at være sikker på de ikke laver nogle bindinger, efter det her sider der helt sikkert nogle klister mærker på siden og i bunden af pcen.
Og det er dem der nu vil ødelægge din garenti fordi under disse klister mærker sider der sikkert flere skruer som du ikke har fået ud i nu, grunde til at de sider og skruerne er så de kan bevise at du har haft pcen åben og din garenti nu er bortfaldet. Der kan også være en knap som låser de 2 dele sammen som du også lige skal slå af, men den burde være rimelig nem at se. Så fjeren klister mærkerne og skru løs.

Held og lykke
Octon

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 23-11-07 13:11

@refi
Jeg arbejder til daglig med HP's bærbare, og på deres website findes også tekniske manualer for alle (også udgåede) modeller maskiner, der nøje angiver, hvordan de skilles ad. Det var sådanne oplysninger jeg var interesseret i ang. denne pc. Samme service har Zepto så ikke valgt at have, men jeg havde håbet at der måske var blot én, som havde haft skilt en Zepto pc ad. Det er så ikke tilfældet....

@flash77
Ingen kommentar...

@Octon
Der er på pc'en ingen klistermærker, der dækker over skruer

Jeg lukker nu spørgsmålet, da pc'en er sendt til (betalt) reparation, der foregår noget hurtigere end en garantirep. Og jo, det betaler sig faktisk i forhold til den lange ventetid på en garantireparation.

Venligst
hidane

Annuller spørgsmålet
Fra : hidane

Dato : 23-11-07 13:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

[se min seneste kommentar]