/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : gade22
Vist : 553 gange
35 point
Dato : 21-11-07 15:56

Hey med jer.

Overvejer lidt at ønske mig Windows vista her til jul. Men hvorfor en udgave skal jeg vælge.? Bruger min computer til at spil, internet, billeder, film. Og ville jo gerne køre det nye DirectX 10.
Men har hørt en del om vista. Vil gerne høre jeres mening.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-11-07 16:01

Jeg følger lige med på en kigger - der er før blevet skrevet en del om Vista, især om at man skal vente til foråret 2008. Lad os se hvad de "kloge hoveder" mener - jeg overvejer nemlig også

Clou

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-11-07 16:09

vista premium
men mener at ms har en site hvor du kan teste din pc hvilken version du skal købe/ønske
da der er en del versioner,har ikke de store erfaringer med vista endnu men der kommer jo nok en sercice pack til den det gjorde der både til 98 og xp
jeg går selv at venter på mail på hvornår min nye medarbejder pc bliver leveret kan ikke vente

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 16:17

- jeg er, via familie, tæt på Microsoft og vil anbefale at vente med Vista til SP1 bliver frigivet i starten af 2008... Men når det sker, ville jeg vælge Vista Ultimate.

Brug Julen til at samle viden her:

http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/default.mspx

Kommentar
Fra : gade22

Dato : 21-11-07 16:35

okay vælge Vista Ultimate ;) ønsker mig den bare, og venter med at installer det til SP1 er udkommet. men skal det så være 32bit eller 64bit.?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 16:37

32, med mindre du vil skifte de fleste af dine programmer ud til 64...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-11-07 16:46

Hej

Har netop igår købt ny computer med Vista installeret !

Og jeg må sige at jeg er blevet positivt overrasket over Vista og dens brugerflade, så jeg fortsætter med at udforske alle dens mulighedr.

PPK

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-11-07 17:40

Hej !

Det er et par måneder siden jeg købte min HP Pavilion entertainment PC. med AMD 64 cpu.
Jeg tror nok jeg skal meget langt tilbage i historien for at komme i nærheden af en så langsom sag.
Hvis PPk er så positiv er det nok ikke hurtigheden eller hvad PPK ? ja den har da nogle flere muligheder, men da så sandelig også begrænsninger, i forhold til at køre software under xp.
Venter mig meget af den service p.x der nu måtte komme, der er jo lovet temmeligt meget ift. hastighed. Men set i kør baglæns spejlet, så venter der nok endnu en, voldsom depre....
Men hvad det er vel kun et luxusialt kolbøtte problem.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-11-07 17:55

Hvis du har en velkørende PC nu, ville jeg vente med Vista til SP1 kommer. Vis ta ER sjov at lege med, men den har børnesygdomme.
Jeg har brugt www.vistaguide.dk en del. Prøv at se om ikke du kan blive klogere der.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 23-11-07 13:15

Vil som de fleste skriver herinde vente med at købe/få det. Der er for mange fejl på stort set alle nyudstedte windows. Problemet er også hvor længe du vælger at beholde din nuværende pc. For udskiftning af hardware kræver re-aktivering. Og det kræver man har en retail version af vista, og de koster ALT for meget efter min mening. Med hensyn til 32 eller 64 bit. Ville jeg personligt tage en 32, da man for lidt over 100 kr. kan "opgradere" til 64 bit inde på microsoft. Til vista ultimate er der både 32 og 64 bit i æsken, har jeg læst.

Så overvej om det er pengene værd at købe en retail version frem for en OEM og om du skal beholde din pc i et stykke tid, eller om du står med opgraderingstanker.

Min mening herfra. Vent til foråret 2008 og se om de har fået styr på deres vista. Ellers er der snak om at få XP til at kunne køre directx10.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 23-11-07 14:36

Vælg "Home Premium".
Det er efter min bedste overbevisning den bedste version til hjemmebrugere!
Hvis du ønsker "mediacenter", kan du bare bruge det gratis alternativ til Microsofts: http://www.team-mediaportal.com/about_mediaportal.html

/Peter

Kommentar
Fra : hchris

Dato : 28-11-07 22:25

Window Vista Home Basic er glimrende til de fleste almindelige formål. Jeg har haft det nu siden juni, og det har fungeret fuldkommen uden problemer.