/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pci grafikkort
Fra : janik
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 21-11-07 15:07

Jeg skal have et andet grafikkort da jeg har et problem
med at få et asus pundit p1 ah2 mediacenter pc.
Jeg kan ikke få billed på min fladskærm den skriver no signal og da jeg ikke
har andet end dvi indgang og ingen agp slot er der kun pci kort tilbage
Så ville jeg høre om jeg kan køre vista med Radeon 9250 128MB DDR ROHS
eller hvad jeg ellers kan gøre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 15:41

Altså - du har indbygget skærmkort med DVI udgang

Eller hvilket stik er det indbyggede skærmstik

Er der DVI stik på ledningen til din fladskærm.

Viser den intet under opstart af computeren.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-11-07 15:54

e.c
Jo der er indbygget dvi og agp på grafikkortet men min skærm
har kun dvi indgang
Det er et nforce 6150 onboard grafikkort og når jeg starter
pcèn og kommer der billed på ind til windows starter så bliver der
sort skærm og fladskærmen skrever no signal.
Jeg har været inde og søge på nettet og fundet ud af at det er
en problem med mange fladskærme og nvidia 6150 grafik chip.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=8&model=P1-AH2&id=20061017020429155&page=1&SLanguage=en-us
her er hvad jeg har fundet ud af hvad problemet er .

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 16:13

Nåe ja det var jo også det problem jeg havde med mit Nvidia Gfors MX 4000
...................så jeg kører ikke Vista med den comp.

Men er det fordi den slår over til VGA når vindows starter - så findes der overgangsstik fra VGA til DVI

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-11-07 18:58

e.c
Jeg kan ikke kører vga dvi .
Men jeg spurgte også om pci grafikkort ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 19:27

Ok - dit pci-kortforslag kender jeg ikke, og hopper af her - sorry.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 23-11-07 11:04

Jeg tror du får svært ved at finde noget der trækker hårdt til PCI.. PCI-porten kan ikke rigtigt trække de kort og der er ikke et stort marked for dem, så derfor er de også dyre.
Hvad jeg lige kan finde på edbpriser, kan du få dette:
TNT2 M64 32 MB RAM - 269,-
Geforce 2 MX400 - 469,-
Matrox Millennium G450 - 969,-
GeForce4 MX420 - 791,-
Ud af de 4 kort her, vil jeg sige, at Geforce 2 kortet er det bedste bud til prisen.
TNT2-kortet er nok lige en generation for gammelt til at kunne bruges til noget fornuftigt.
Geforce 4 kortet får du ikke ret meget mere ud af, end Geforce 2 kortet..
og.. Matrox-kortet er godt nok kongen, når det kommer til 2D og tv-out, men det er ganske enkelt for dyrt i forhold til ydelsen.

Og her er linket til en side der har kortet:

ellers gå ind på http://www.edbpriser.dk, kig under grafikkort og søg på PCI.. så får du lidt flere forhandlere at kigge efter.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 23-11-07 16:26

Octon
http://www.prcdata.dk/produkt/zotac-geforce-5200/73091538/
Det er hvad jeg har fundet ved ikke om det er noget..
og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 23-11-07 16:37

Jo Janik det skulle være ganske ude mærket og det er også rimelig hurtigt vis du skal spille osv. så det er et godt valg.