/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Oversættelse til Tysk !!
Fra : scrubber
Vist : 862 gange
50 point
Dato : 21-11-07 14:50

Hej

Jeg læste forleden en oversættelse at vendingen at tage på stop eller at tomle den !

Det blev oversat til autoanhalten machen !!

Jeg mener at have hørt vendinger som :

Pr. Daumen Fahren eller pr. Anhalter Fahren. Odet Autostopper bruges også om selve personen.

Er der nogle der har nogle bedre vendinger ??

mvh scrubber

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 21-11-07 14:53

Skal spørge min tyske mand i aften

Ellers også de rundt regnet 20 andre tyskere, jeg skal i byen med i aften.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 14:55

- pas på Kvik...

Accepteret svar
Fra : mystik

Modtaget 60 point
Dato : 21-11-07 15:05

Mange tyske ord/vendinger kan oversættes på adskillige måder, alt efter Wo mann sich in Deutscland befindet...

De her vendinger kan sagtens bruges(og sikkert også dem du selv har nævnt) :

to hitchhike (på engelsk)=

trampen
autostoppen
Auto stoppen
per Anhalter fahren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-07 15:12

At tage den på stop eller at tomle den, er der jo et bestemt ord for: At blaffe.

Og det hedder på tysk:

"Per Anhalter fahren" eller "Trampen"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-07 15:19

Og en blaffer hedder Anhalter

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 27-12-07 19:23

Tak for svaret mystik.