/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
download.mojo mm
Fra : jeb3
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 21-11-07 13:50

HEjsa.

Har fået en masse l... på min pc.
BLå ovennævnte.

Jeg har prøvet at hente nye antivirus programmer mm, men hver gang jeg forsøger t hente et, så låser maskinen fast.. Ellers kan jeg godt arbejde via nettet.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-07 13:51

1)Lad ccleaner lave en oprydning : www.arlet.dk/ccleaner.htm

2)Kør trin 1 her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11 og læg loggen ind

3)Hent hijackthis herfra: www.arlet.dk/hijackthis.htm

4)Hent Combofix fra et af disse links, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe
http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/ComboFix.exe

-- Kør så combofix.exe, som du hentede tidligere, og følg anvisningerne.
Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt
Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.

BEMÆRK at Combofix af nogle virusscannere bliver detekteret som inficeret. Dette har dog intet på sig.

NB - Hvis combofix ikke vil køre, så sæt uret tilbage til datoen: 16/11 og hent så combofix igen og sæt derefter datoen frem igen

Vi skal se logs fra punkt 2 - 3 - 4

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-11-07 13:53

ja men, den låser hver gang jeg prøver at gå ind og hente noget der kan rense?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-07 13:56

Kan du så evt hente programmer fra en anden computer??

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 21-11-07 14:26

Prøv evt at rydde lidt op på computeren, det kunne være at det hjælper:

SE dette link: http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=103/SubId=103/id=561/text=Ryd+op+i+Windows

Udfør: Temp filer - Midlertidige internetfiler - Papirkurven - Defragmentering.

Kommentar
Fra : top10

Dato : 21-11-07 22:02

Jeg ved godt at Norton Antivirus koster penge, men du kan få den som trialware. Jeg har brugt Norton I mange år uden at have virus, og der er en fantastisk support, hvor de hjælper dig ved at overtage styret og finde ud af, hvad der er galt, Jeg har selv prøvet det. Det er selvfølgelig billigere at hente noget gratis på nettet, men du ved ikke, hvad du får. Der er også kommet en ny fra Norton: 360, som er en kombination af antivirus, spyware, phishing, firewall og automatisk defragmentering. Den kan du også få som trialware, måske prøve den? Min computer blev hurtigere med det program, og du må bruge programmet på 3 PCér, så er prisen ikke så høj.
Held og lykke, hvis dette er løsningen.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 28-11-07 11:34

Tak for svaret arlet.

Det hjalp en del, det viste sig, at jeg bla havde en fake inde, der meldte en masse virusser og skidt og l..., jeg valgte dog til sidst at formatere, fordi der lå så meget skrammel kastet rundt mellem hinanden. Så nu har drengen fået sin egen pc, så kan jeg have min i fred. Tror alle de mærkelige ting har roder rundt i kan have en del af skylden, og han er jo ikke gammel 3.1-bruger, så det der med orden på pc'en er ikke hans stærke side *<