/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst netkort til netværk?
Fra : Gin
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 21-11-07 12:00

Jeg har i min ældste komputer et trådløst netkort (Belkin) som har været koblet på en netværksboks og virket med WEP kryptering. På grund af problemer med boksen er denne nu blevet udskiftet med en ny boks af samme mærke. Problemet er, at jeg på Belkin netkortets opkoblingsside er på endda med visning af signalets størrelse, men ikonet i bunden af skrivebordet som skal vise grønt, viser rødt og siger, når jeg trykker på egenskaber, at der ikke kan findes et netværk.

Netværksboksen er krypteret, og jeg har gentagne gange skrevet den nye boks krypteringskode i 26 hexadeciamler og trykket på "connection", hvorefter en boble kommer frem over bundlinien i vinduet og fortæller mig, at der er netværk, jeg kan komme på, men ikonet for Belkin forbliver rød.

Det virkede ellers med forrige boks med WEP kryptering, som hørte til den gamle boks. Men selvom jeg bruger den nye boks kryptering, virker det ikke.

Den nye boks fungerer fint med WEP kryptering på mine 2 andre computere....

Er der nogen, der kan afhjælpe problemet?

Med venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 12:47

Du skal logge dig ind i routeren (boksen) og
slå kryptering fra
til slutte din wireles
slå kryptering til
tast kryptering ind.

Hvis dit wireless netadapterkort ikke kan bruge alle typer kryptering så skal "Belkin" bruge
web 64 bit hex, men det kræver at også de andre laver det om.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 21-11-07 13:01

Kære e.c,

Tak for hurtigt svar. Så vidt jeg ved, kan jeg ikke logge mig ind i min box, idet den hører til mit ADSL abonnement og er født med en bestemt 26 hexadigit WEP-kryptering. Det mener jeg heller ikke, jeg gjorde med boksens forgænger.

Hvis du kan fortælle mig, hvad jeg skal logge mig ind i for at komme ind i boksen, som er helt trådløs og kun tilsluttet telefonlinien med et kabel, hører jeg gerne dine hints.

Med venlig hilsen

Gin

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 21-11-07 13:58

Hej Gin
du kan ikke komme ind i den boks det kræver passwords og bruger navn og en ip du sikkert aldrig har fået af din internet udbyder.

Citat
ikonet i bunden af skrivebordet som skal vise grønt, viser rødt

Vilket windows bruger du?

Det ikon du snakker om hvad er det? er det et installtions program til din forbindelse eller netværks kort.

Jeg gætter på at det er et trådløs forbindelse program du sikkert har fået med af din udbyder, og det er det der ligger og laver fejlen.
Hvad du kan gøre er at afinstaller det og bruge windows opkoblings program til en trådløs forbindelse men det kræver at du fjerner det andet program fuldt ud.

(det her er lidt et skud i togen efter jeg ikke ved hvad det er og vilket windows du har)

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 14:05

Helt trådløs.................ingen hints.
Du har sikkert også markeret belkin > conect > og så tastet krypteringskode.

Spørgsmålet er om computerens wireless adapter/netkort er gearet til den store kryptering.

Hvad hedder din router mere end Belkin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 21-11-07 14:52

Kære Octon,

Jeg bruger Windows XP Pro. Jeg har ikke fået et program fra min udbyder til det trådløse men bruger den opsætning, som hører til Belkins trådløse kort (det har jo også virket på den forrige boks). Hvis jeg fjerner Belkins opsætning, kan kortet jo ikke bruges......

Ikonet jeg snakker om er Belkins ikon, som skal lyse grønt for at fortælle, at der er adgang til netværket.

Det mærkelige er, at i Belkins tilhørende vinduer, hvor man kan se tilstanden på opsætningen vises der, at der er forbindelse mellem netkortet og boksen, så det må have noget at gøre med krypteringen, som jeg indtaster fuldstændig som opgivet for adgang til boksen....

Kære e.c,

Da det jo er i Belkin kortets regi, jeg taster krypteringen ind på boxens SSID navn, hvilket jo virkede med den forrige boks, som var af samme mærke, er det uforståeligt, at det ikke virker nu.

Angående krypteringen størrelse var den forrige kryptering ligeså stor.

Min router (eller boks) er en Hitachi.

Med venlig hilsen

Gini

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 16:00

Jeg kan ikke finde nogen Hitachi router.
Det undrer mig at routeren ikke har en kabeltilslutning på LAN (netværkssiden).
Du bør altid kunne snakke med din router via kabel.
Når din Belkin-adapter kan se routerens SSID og du har klart signal bør du også kunne connecte dig.

Nogle routere Bl.a. Dlink kan finde på at låse af. Og der hjælper det at lukke for kryptering tilslutte og åbne for kryptering igen.

Den Hitachi må hedde noget mere end bare Hitachi.
Og har den ikke nogen LAN kabeltilslutning.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 22-11-07 08:28

Du kan ikke finde nogen Hitachi router - jeg burde selvfølgelig have nævnt, at jeg er bosiddende i Frankrig. Boksen er en Hitachi router med 2 antenner og har også på bagsiden indgange, hvor man kan bruge USB og Ethernet kabler, men problemet med dette er, at routeren står på en etage, hvor den er i forbindelse med et telefonstik, og computerne står på en anden etage, hvor der ikke er telefonstik, så det er udelukket at bruge kabler.

Da jeg før har kunne connecte mig uden problemer med den forrige boks af samme mærke stående samme sted, er det sikkert hos Belkin netkortet, hvor problemet skal søges. Det er da mærkeligt, at der, når jeg går ind på opsætningen af Belkin kortet kan ses, at der er signal til boxen men at ikonet for tilslutningen lyser rødt og jeg ikke kan komme på nettet. Belkin kortet hedder 802.11g Wireless Desktop Network Card og er 2-3 år gammelt.

Som sagt er krypteringen på 26 hexadecimaler som den var på den gamle boks - men selvfølgelig de hexadecimaler, som hører til den nye boks og Belkin kortet havde ingen problemer med at virke med 26 hexadecimaler på den forrige boks.

Tak fordi du gider beskæftige dig med problemet.

Med venlig hilsen

Gin

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-07 08:49

Gin du har nok ret i det er noget med krypteringen der går i lås, men det kunne også have noget at gøre med netkortet og programmet på din pc hvad jeg ville forslår dig.

Afinstaller det trådløse program, tag netkortet ud af din pc sæt det over i en anden pci slot, ved at gøre dette fjerner du alt gammelt data fra kortet også er vi sikker på der ingen konflikt er.
Når du har rykket kortet over i den nye slot, installere du driverne og programmet igen og prøver en gang til. Så burde den være klar til at hoppe på igen, problemet har nok ligget i den nye boks du har fået, programmet kan ikek slippe den gamle boks så der for kommer den aldrig på.

Prøv det

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-11-07 10:12

Når jeg vil "ind" til routeren via kabel - er det kun for at styre den på plads.
Adgangen til routeren kan være sådan:
Start en browser
htttp://192.168.1.1 eller noget i den retning.
Inde i browseren kan man slå kryptering fra og til.

Idéene er at Hitachi routeren så kan se dit belkin netkort/wireless adapter og skabe forbindelse.
Efter at denne forbindelse er skabt skal routeren så igen sætte til kryptering (samme kode som før)
Nu er der mulighed for at routeren accepterer din belkin og kryptering.

Routeren og netkort/wireless adapter har en "stay alive" funktion som gør at ændringer ikke altid ændres med det samme.

Belkin kan altid se en aktiv router med eller uden SSID, men det er ikke altid at routeren kan se Belkin og andre.

Alle netkort har sit eget unikke nummer og det er via dette nummer tilslutningen foregår.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 10:20

E.c vis det er en router han har fået af sin udbyder får du ham aldrig ind i den, han har ikke den ip og han har værken bruger navn eller passworkd.
Den er låst for den normale bruger sådan er det altid når det får en router fra din udbyder som privat person.

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 18-12-07 16:30

Tak for svaret Octon. Bedre sent end aldrig. Jeg har været på rejse, men da jeg kom tilbage tog jeg kortet ud, fjernede programmet, genindstallerede kortet og programmet og vips - så var den der.

Tak for hjælpen - også til de andre, der forsøgte at løse problemet.

Med hilsen

Gin