/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stadig ingen levetid :S
Fra : Carsten1990
Vist : 467 gange
105 point
Dato : 20-11-07 22:46

Hej, det er mig fra før som har bøvl med min piaggio zip endnu :( jeg har prøvet alt hvad i har sagt jeg skulle prøve såsom: tjeck benzintilførsel og gnist osv. Jeg kan med en dags mellemrum træde i kickstarteren samtidig med at jeg giver fuld gas og derefter kommer der liv i den i ca. 1 sekund og så går den bare ud :S. jeg kan bare ikke finde problemet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 00:17

Det er din startspærer der ikke er på toppen!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-11-07 12:34

prøv at kaste benzin ind gennem karburatoren.
du kan skyde det ind med en 2ml. sprøjte.
den koster 3kr på apoteket.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 20:38

Eller endnu bedre - prøv at montere en stungun der hvor tændrøret sidder. Det skulle nok kunne give dig noget seriøst tænding skal jeg love dig for! Brug ikke benzin, men kør på ren æter - det er der meget mere fut i.

Kommentar
Fra : Carsten1990

Dato : 21-11-07 20:40

startsspære?? hvad mener du?

den får nok og leve af for der løber benzin ud af udstødningen (grundet en løs flance)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 21:52

Nemlig - det er startspæren der er i stykker. Du skal have en ny, så starter den med den samme. Du kan evt. prøve at udskifte transponderen til din nuværende startspærer, men det er nok ligeså nemt at skifte det hele.

Kommentar
Fra : Carsten1990

Dato : 22-11-07 12:31

jeg har en scooter ikke en bil :S, hvad mener du med startsspære og transponder??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-07 17:21

Prøv at se alle Flash77´2 indlæg gennem tiden.
Underligt at han ikke er blevet smidt ud herfra endnu.

Prøv de råd jeg kom med og vend tilbage bagefter.

Kommentar
Fra : Carsten1990

Dato : 22-11-07 20:40

okay det vil jeg prøve :)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-11-07 23:02

Lyt nu ikke for meget til NoShyGuy - det er farligt at stole på folk der kender prisen på sprøjter på det lokale apotek. Den slags mennesker tænker ikke alle lige klart...

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 05-01-08 20:16

la da værre med at diskutere sådan noget pis, under andres forummer

-check at der er god kompression, ellers så skal du måske skifte stempelringe

-kig på tændrøret.. evt. skift det

-check at den ikke får falsk luft nogen steder

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 17:58

Har du tjekket at dine platiner er indstillet korrekt? Platiner er dem der bestemmer på hvilket tidspunkt at gnisten skal komme, det dur jo i sagens natur ikke hvis den får gnist når stemplet er i bund.

Er ikke selv en haj til det med platiner, men fandt lidt til dig her:

http://www.vespaonline.dk/ignition.htm