/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brugerrrettigheder
Fra : lokemis
Vist : 453 gange
60 point
Dato : 20-11-07 21:19

Når jeg går ind på "Angiv programadgang og -standarder" får jeg at vide:
"Du har ikke tilladelse til at angive progr.adg. og stand.".

Når jeg starter min PC får jeg at vide: "Du har 25 dage til at skifte logon og Password".

Dette er jeg aldrig tidligere blevet spurgt om

Min Pc er oprindelig sat op af den virksomhed, jeg arbejdede i indtil min pensionering for 5 år siden.

Hvordan kan jeg genvinde mine rettigheder. Jeg kan sige, at jeg har haft hjælp til at løse andre problemer, og jeg er bange for, at hjælpen fejlagtigt har rettet i opsætningen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-11-07 22:04

Prøv systemgendannelse til et tidspunkt før problemet opstod.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-11-07 22:04

Hvis du nu fortalte hvad dit styresystem er så kunne du få hjælp.
Specielt er det vigtigt at vide om der er et gammelt firmastyrigaværktøj installeret,
Det kan være i forbindelse med adgangsrettigheder til netværksområder.
Amatører, der kun roder med hjemmeamatørcomputere er ofte ikke opmærksom på den slags, og kan måske være kommet til at aktivere en skrappere beskyttelse en godt er.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-11-07 22:23

du kunne jo prøve at skifte password og logon, du skal højst sandsynligt skrive et nyt og det gamle, det gamle er sikkert blank og blank altså intet, hvis der ved ved en fejl er ændret ved det. der sker ikke noget ved at prøve en gang.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-07 22:44

Din PCer er sat op af den virksomhed du var ansat I så det er den person som der har sat den op der er administrator for computeren og det er den person der kan hjælpe dig selvom det er 5 år siden, ellers slet det hele og start forfra hvis du har programmer

Kommentar
Fra : lokemis

Dato : 21-11-07 09:35

Tak for svar.

Styresystemet er Windows XP.

Teil skriver: "Prøv systemgendannelse...." - Er det en kompliceret sag??

V.h.

Lokemis

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 21-11-07 14:08

Hej Lokemis

For at lave en sytemgendannelse går du ind i:

Start/programmer/tilbehør/system værktøjer og klikker på Systemgendannelse

Denne proces gør at du køre din computer tilbage til en dato hvor den virkede.

Og nej det er ikke særlig kompliceret bare følg den guide der popper op.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-11-07 19:45

Det gode ved systemgendannelse er at hvis du fortryder eller er lidt bange for at prøve det så kan den fortrydes hvis det ikke hjælper f.eks.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-11-07 19:49

Citat
Min Pc er oprindelig sat op af den virksomhed, jeg arbejdede i indtil min pensionering for 5 år siden.

Tror ikke du kan kører 5år tilbage