/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Nyt træ til gammel træ
Fra : ellen99
Vist : 4983 gange
100 point
Dato : 20-11-07 18:34

Hvordan får jeg nyt træ til at ligne gammel træ, og hvilken træsort skal jeg
bruge

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-11-07 18:42

Hvad skal det bruges til???? for det er ikke ligeyldigt

the1best

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-07 18:45

en afvaskning men en mild syre kan gøre det ved flere forskellige træsorter. du kan også bruge en bejse der er blandet meget tyndt op.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-11-07 19:10

Eller svide det med en flamme.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-11-07 23:31

Hæld stærk kaffe på og skyd på træet med et haglgevær.
Du kan også få det sandblæst.

bjørn

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 21-11-07 00:18

Kommer selvfølgeligt an på hvad det er hvis du selv vil lave et møbe som skal se antikt ud kan jeg foreslå alm fyrretræ som du så uden at overdrive slær lidt på med en kæde du kan evt bejse med først med en ikke alt for mørk bejse ellers må du lige præcisere hvad det skal bruges til

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-11-07 02:04

Bejdse kræver lidt træning at bruge, det skal påføres jævnt på hele overfladen i een arbejdsgang da det ellers bliver skjoldet.
Lakbejdse er lettere at bruge.

Hvis det er fyrretræ så brug en god øl, Guld, Kylle-Kylle eller en snebajer.
Gem lidt til Dig selv......

Træsorter som bøg og eg er lidt sværere, men de får en vis patina efter bare et år i solen. Ædle træsorter som teak og mahogny er lidt sværere (og synd) at lave gamle.

Godkendelse af svar
Fra : ellen99

Dato : 21-11-07 06:31

Tak for svaret trimare46.