/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Problemer med trådløst net
Fra : nettys-sauna
Vist : 647 gange
200 point
Dato : 20-11-07 18:25

Hey..
Igår havde jeg et mystisk problem med trådløst net..
Der er 5 computere herhjemme - alle på trådløst, bortset fra den ene. Alle computerne virkede undtagen min. Den gad slet ikke gå på. Jeg har trådløst netværkskort.
Så jeg prøvede at bruge en USB pen.. Det virkede tilsyneladende også. Jeg kunne bruge alle programmer med internet kobling, som fx msn. Meeen.. kunne ikke gå ind på internettet og taste en adresse. Lidt ligesom noget er spærret.
Hvad kan der være galt?
// Anette

PS: bare spørg hvis der er noget jeg skal uddybe

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-11-07 18:39

Du har problemer med dit proxyindstillinger.

jeg ved ingen hvordan man løser den?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 18:40

Måske parrent contol.
Altså - måske ligger der nu en spærring.
Routeren kan også spærre på klokkeslet.

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 18:44

Det jeg bare ikke forstår, er at det kun gik ud over min computer.. alle de andre 4 virkede uden problemer.
Nu er jeg fx på nettet men med kabel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 18:50

Du skal gå på via LAN i din opsætning.
Har du ændret krypteringen.

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 18:55

Jeg har lige ændret krypteringen..

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 20-11-07 19:03

Jammen så skal alle jo have samme kryptering.
Mon din maskine/adapter kan køre på samme type kryptering.

Slå kryptering fra
gå på nettet med din maskine
slå kryptering til
nu forlanger routeren at taster nøglen ind.

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 19:07

Ja, jeg kører med WEP 64 BIT kryptering.. det gjorde den også før, men jeg ændrede bare koden, så der skulle ikke være noget problem. Ændrede koden på alle computerne.

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 19:08

Jeg kører som sagt med kabel nu, men vil gerne finde ud af hvorfor det trådløse pludselig ikke virker..

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 19:15

Da jeg fik det til at virke - kort varigt med trådløst -prøvede den at gå på nettet.. Man kunne se, den prøvede at finde min startside, men så forsvandt det igen. Ligesom der kom noget i vejen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 19:16

Har du også Mac adressefilter på.
Hver adapter har sin Mac adresse.
Hvis du vil vide om routeren har fundet dit adapterkort så kan du læse Adressen her:
start > kør > cmd > ok
C:\>ipconfig /all
der er to adresser som hedder fysisk adresse og ethernet er dit netkort til kabel.

Men prøv lige et øjeblik om den kan komme på med kryptering slået fra.

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 19:21

Altså det jeg også skrev før, er at jeg ikke er på trådløs nu, for det kan jeg ikke.
Den gider fx ikke opfange mit net, så jeg har plugget et kabel i.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 19:23

OK................

Godkendelse af svar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 19:57

Tak for svaret :D
Efter at have slået kryptering fra virkede det sørme..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 20:03

Og nu slår du det så til igen ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 20:05

Jeg har været ud for det samme med en Dlink router som sidder i forlængelse af en Hawking router.
Og det er kun Dlink som laver det nummer. Men de skal alle have tid til at tænke når man laver om.

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-11-07 20:22

Jeg har slået det til igen - det er en Dlink