/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er dette spørgsmål til 300 point "gået d~
Fra : Franksp
Vist : 431 gange
1 point
Dato : 09-02-03 21:37

Jeg prøver på denne måde at stille spørgsmålet igen, da jeg er skuffet over, at det er gået "død" (væk fra seneste 25) på rekordtid.

Se spørgsmålet på:

http://www.kandu.dk/dk/spg/11238

og kom så med din kommentar, hvis du da har lyst.

Med venlig hilsen

Franksp

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-02-03 22:07

På rekordtid - det tog en 16-18 timer for det at passere "Seneste 25" det er da ingen rekord - nej tror nu nærmere der ikke rigtig var nogen der havde så meget at sige til det .....

jeg har læst det - og vist så er det sandt nok hvad der står, men en anelse naivt efter min smag. Der er noget kladdehæfte over det - måske det er strengt at sige sådan, men min smag er en anden hvad angår "store og kloge" ord.

- og sin mening - den må man fortsat have ... ja det antager jeg da i hvert fald.

Fortsat god aften

Hilsen Karina/ Fnollerpige

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-02-03 08:11

"Glem Aldrig At Være Glad"

Accepteret svar
Fra : kurtfj

Modtaget 1 point
Dato : 10-02-03 08:33

Hej Frank

Lindesus 's ord er der meget rigtig i og fortæller jo egentlig bare at du kommer lettere igennem livet og oplever også mange flere positive ting, når man selv er positiv og glad. Kommer du ud for uheld og nederlag så prøv at omskrive det til noget positivt.

f.eks. Min store søn, min nevø og jeg havde bestemt os til at køre en tur til København. Vi var glade og i godt humør. Uheldigvis var der glat den dag og vi nåede som kun ned til enden af vejen og gled ud i en lastbil og smadrede bilen. Nu kunne vi have sagt at det var ganske forfærdeligt og uheldigt, men jeg tog den modsatte holdning, var vi kommet 3 sekunder før, var vi gledet ud foran lastbilen, så vi var da godt nok heldige, ikke sandt.

Min gamle bedstefar havde et motto: "kan du ikke sige noget godt om et andet menneske, så lad være med at sige noget som helst."

et andet af hans valgsprog var også "husk at leve mens du tør det og husk at leve mens du tør det."

Det er nogle af de måder, der får livet til at gå lidt lettere, selv om der kommer bakker på vejen fremad i livet.

Mvh. Kurt Johansen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-02-03 19:02

Hej Kurt

Du er en af dem der har læst og forstået Lindesus's ønske/budskab om at prøve at opleve hverdagen positivt, hvilket du givet er godt eksempel på.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-02-03 22:08

er nu ret sikker på at de fleste har forstået det der blev skrevet SÅ hulsens avanceret er livet jo heller ikke, det omhandler jo bare hvad livet burde være, og et råd om at se frem, se det gode i de små nære ting ikk`sandt.........

sådan lidt i stil med "smil til andre" - send et medmenneske et smil, en tanke eller gi`et lille klap på skulderen, det er så nemt at gøre, men hvor tit husker man det selv .....

Piet Hein sagde : Husk at elske mens du tør det, husk at leve mens du gør det

Venlige hilsner fra Karina

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 16-02-03 15:22

Tak for svaret kurtfj.