/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2003 - goe links ??
Fra : MissBe
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 20-11-07 16:16

hej

jeg leder efter nogle gode links / hjemmesider til Excel 2003

både til det nemme og det svære

har ledt lidt selv
men synes ikke rigtigt at kunne finde noget

hilsen
MissBe

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-11-07 16:33

mener du selve programmet eller tutorials?

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 20-11-07 16:59

det er forklaringer til selve programmet
altså hvordan man bruger det

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 20-11-07 17:00

altså både sådanne lidt indføring
men også lidt avanceret brug

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 17:06

Du kan låne på biblioteket, men vil du ofrer lidt på det, kan du købe den her, så bestemmer du selv om du vil havde en bog tilsendt, eller om du vil printe den ud

http://libris.dk/it_litteratur/regneark/vis_produkt/shop/excel-for-absolutte-begyndere-2/?cHash=132706b798

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 17:08

Britt Malka er god til at forklare.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-11-07 17:12

Her er den du kan downloader gratis både 2003 og den nye office pakke 2007
http://trial.trymicrosoftoffice.com/wwtrial/default.aspx?culture=en-GB

husk at vælge dansk sproge ok

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 20-11-07 17:20

det er måske ikke kun mig der har svært ved at finde
hjemmesider der indfører og forklarer om brugen af excel ???
måske findes de ikke rigtigt ???

jeg kender godt den serie fra libris og de er rigtigt gode
og biblioteket kender jeg jo også
det kan jo være at det ender med at jeg må på bib

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 17:21

Der er jo copyright på bøgerne om Excell, .... de vil jo gerne tjene nogle penge på det

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 20-11-07 17:27

nordsted

det er nok sådanne noget med copyrights

men kan det virkeligt passe at der ikke er links til
hvor folk forklarer lidt
og hjælper hinanden

egengligt underligt for der er jo så meget andet man kan finde på nettet

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-07 17:36

jeg så lige at der var nogle der spurgte på www.eksperten.dk

Men hvis det var mig, ville jeg købe det lille hæfte, det bliver grundtigt forklaret, og du lærer det måske ikke lige på en måned, så hvis du har lånt på biblio, skal du afsted igen, så derfor ville jeg hellere eje.

Hvis du ikke har lyst til at gå på biblio, kan du jo downloade fra nettet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 17:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 17:43
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 17:46

øvøv, emu vil også have penge for materialet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 17:47

Det vil de alle.....

Undtagen biblioteket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 17:53

næææ, heller ikke Næstved gym, men det er jo nok heller ikke det hele de har fået med, men
det er da en start

Jeg vil også ha nogle penge

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 20-11-07 17:55

nordsted
jeg holder meget af biblioteker
kommer der ofte bare for at drysse / ose
nej jeg har ikke noget imod biblioteker

men man er vel belvet lidt afhængig af internettet
det er sådanne en nem måde at finde alt muligt mellem himmel og jord
og såå er det også mange gange helt up to date

jeg var lige en smut nede i mine reoler og det viser sig
at jeg faktisk har et excel 7 hæfte liggende

mon der er nogen på experten.dk der har en excel gruppe
eller hvad man nu skal kalde det ??

jeg må lige hen og se..........................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 18:00

Du stiller da bare spørgsmålene her på kandu....

Svarene kan du så printe ud og snart har du et helt leksikon om excel....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 18:23

Jeg kan nu også godt li' at komme på biblo, men lige sådan et hæfte som jeg nok skulle bruge meget tid på, ville jeg eje.

Du kan jo starte med at se hvad de har fundet på at skrive på Næstved gym. eller som Refi
siger--- spørg her

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 20-11-07 19:38

Jeg kan kun tilslutte mig de andres forslag. har selv gjort det samme.
Køb et begynderhæfte, og lån de lidt mere avancerede bøger på biblioteket.
Når du så har en specifik ting du skal have til at virke. Så bruger du.

kandu.dk
www.eksperten.dk/spm/Programmer/Regneark/Excel/
www.alanexcel.dk/
www.excel-regneark.dk/

osv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 19:41

Excel er et stort område, og vi er nogle stykker som kan hjælpe dig.
Men undevisning over nettet er svært. Det bør enten være via et af hæfterne eller tilstede-undevisning. En af mine gamle bøger til excel 7 (office 95) er på 450 sider.

Den bedste metode er at lave en case, altså en opgave og så arbejde sig frem.

Noget jeg altid bruger er mit gemmesystem med gem som >>F12<<
abc.xls (start gemmenavnet)
abc1.xls (gemme når jeg har arbejdet lidt)
abc2.xls ( og igen)

Så kan jeg altid vende tilbage til forige udgave.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 20:17

Kan trøste dig lidt med at da jeg i tidernes morgen skulle lave en del i access ofrede jeg en "ordentlig" bog......

Pris 1200.- kr....

Det er dyrt når man skal helt til bunds i programmerne - og helst i går

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 20-11-07 21:45

Har du set hos Microsoft.

Henne til venstre er et par steder du kan trykke på KURSUS, der står også lidt om nyheder og andre links.

Ved ikke om det kan bruges, men kig: http://office.microsoft.com/da-dk/excel/default.aspx

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-11-07 18:43

i har alle kommet med gode indslag

--men ret utroligt at der på nettet ikke findes flere links og hjemmesider--
--men så er det ikke kun mig der ikke kan finde det--
--man kan jo ikke finde det der ikke findes--

indenfor den nærmeste fremtid overvejer jeg at melde mig til på experten

ja og så er der jo også alle bøgerne...

mange tak for hjælpen til alle

MissBe

Godkendelse af svar
Fra : MissBe

Dato : 22-11-07 18:45

Tak for svaret Nordsted1.