/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Stofa wireless
Fra : biltyve_stinker
Vist : 1345 gange
250 point
Dato : 20-11-07 13:18

Hvordan kan det være at der i min wirelss opkopling er huller?
Nu sidder jeg f.eks og spiller WoW. Forbindelsen er indimellem ok, men der er altid "huller" med ca 30 sek. melemrum. Dvs at der for ca. hver 30 sek. er 5-8 sek hul hvor jeg ikke kan gøre noget, hvorefter det der er sket i det "hul" sker meget hurtigt på min skærm.
Er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe dette, eller skal jeg bare have et kabel ført ind?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 14:30

Citat
wirelss opkopling

Hvad kalder du wireless.....

Er det mobilen ?????

Du får vel signalet leveret pr. kabel...... (tlf-tv)

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 20-11-07 14:37

Åhh, undskyld.
Det er internet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 14:56

Det var der vist ingen der blev klogere af....

Så prøv igen....

Er det Kabelnet eller ADSL eller HVAD.....

Du må lige beskrive HVAD det egentlig er du har koblet sammen...

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 20-11-07 14:59

Ok, det er stofa kabenet, hedder det vel. Men grundet stikket placereing har vi lavet det til trådløs net. Fik en motorola wireless router fra stofa. Virker fint på min kærestes laptop, men min stationære pc med online spil i mente er det noget p..

Er der noget jeg kan gøre for at det kan køre uden problemer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 15:33

Hvor hurtig forbindelse.... ?????

Test den lige....

http://www.speedtest.net/

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 20-11-07 17:02

Den siger
1504 Down
359 up

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 17:10

Prøv om det virker bedre med kabel - gør det ikke det må det jo være hos Stofa fejlen ligger.....

Jeg oplever selv udfald af og til, men da jeg ikke spiller online er du uden betydning for mig....

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 20-11-07 17:12

Det virker meget bedre med kabel, men spørgsmålet er om jeg kan forbedre den trådløse opkobling, da det at trække et kabel fra indgangen i huset hen til kontoret hvor min pc står, vil være en større operation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-07 17:15

Nååå - så forstår jeg.....

Der skal vi nok lige have nogen af "nørderne" på banen.....

Kunne forestille mig der kan "tweekes" lidt i opsætningen.....

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 21-11-07 13:50

Hej biltyve_stinker

Grunden til det sikkert virker godt på din kærestes pc og ikke din, er sikkert fordi hun ikke spiller online spil, du oplever fejlen tit fordi du spiller online, som betyder du hele tiden sender pakker og modtager, så lige så snart du har et pakke tab kommer der et "hul" på din forbindelse og du vil lagge, din kæreste vil ikek lægge mærke til det fordi hun surfer eller bruger msn, der vil du ikke ligge mærke til fejlen fordi der ikke er noget der går i stå, som billede i dit spil.

Du siger det virker bedre med kabel, men først må vi være sikker på hvor fejlen ligger om det er hos internet udbyderen eller i din wireless router.

Vis du lige prøver at køre med netkabel en hel dag og så lægger mærke til om din forbindelse går i stå på noget tidspunkt, vis den ikke gør ved vi at fejlen ligger i routeren eller på dit wirless net kort i din pc.

Forsættelse følger efter test

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 21-11-07 15:07

Hej Octon

Jeg har tidligere prøvet med kabel i flere dage, uden problemer. (Kæresten var væk en hel weekend, så jeg kunne godt have et langt kabel løbende gennem stue og køkken)
Med kabel i, er det en ren fornøjelse at spille wow. Dels er der ingen huller, og dels er min latency i spillet rigtig god. Når jeg kører trådløs (eller løs på tråden kan jeg hører at min computer arnejder meget mere, også selvom den egentlig ikke har noget at arbejde med.

Håber på mere hjælp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-11-07 17:39

Du kan jo forsøge at forbedre modtage forholdene, højere op med modemet, eller dreje modemmet på tværs hvis den har 2 antenner, skal de tit stå i flugt med hinanden, så din puter "kun ser 1 antenne", da den anden står bagved.
Du kan selvfølgelig også købe bedre udstyr (Modem eller- og bedre trådløs netkort)
Hvis du bruger usb-netkort, kan det jo forlænges længer op (Fri af forhindringer)

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 08:55

Hej igen

Ja vis det køre rigtig godt og uden problemer med kabel så ligger fejlen i dit netkort eller din router, men efter som du siger din kæreste ikke har nogle problemer vil jeg tro, at vi står tilbage med dit netkort, Jeg ville prøv at købe et nyt wireless netkort (usb) da jeg ville mene at det kunne løse dit problem. de kan fås ganske billigt i mange butikker.

Mvh
Octon