/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
fur
Fra : akrolle
Vist : 761 gange
500 point
Dato : 20-11-07 13:15

er der nogle her der kender noget til en Thomsen familie det boede her omkring 1940/60...er vistnok døde.men de fik et par børn,-den ene er min far og er født i 1939...på fur.så er der også en søster .de havde en gård...
ved godt det ikke er ret meget oplysning...ku jo være.
pfh tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-11-07 13:24

En mulighed er at spørge her.
http://www.furmuseum.dk/arkiv.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-07 15:25

Kender du slet ingen fornavne på dine Thomsen?

Heller ikke din far??
Og dit eget fornavn, måske er du opkaldt efter bedsteforældre Thomsen???

Hilsen Svend, der har studeret sammen med én fra Fur og har været der flere gange...

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 20-11-07 21:01

Du ku prøve via nettet at f.eks. gå ind på:
www.lokalarkiver.dk/sundsoere/slaegtsf/registratur.htm
Ellers prøv at søge på din fars navn og så Fur via nettet. Måske det kan hjælpe dig i din søgning. Ellers må du henvende dig i det kirkesogn der hører Fur til.
Håber at det vil lykkedes dig. Men du skal bruge mere end Thomsen. Du skal fornavne med også.
Du kunne også kontakte Folkeregistret som har Fur med. Det er vist Sundsøre - men god jagt.
Birdie56.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-07 21:29

Eller prøv at se i sognetræf:
http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=1778

Her skriver Jens V. Olsen:
Hovedforskningsområdet nu er Limfjordsøen Fur.

fundet her:
http://home6.inet.tele.dk/jvo/jvo_gene.htm

Faderen til ham jeg kendte var leder af moler fabrikken der, men det er længe siden...
Måske har Jens V. Olsen også nyere informationer om øen? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-07 22:26

Her er en mulig far til din far Thomsen født 1939:

Jens Christian Thomsen, levede på Fur 1914-84

fundet her:
http://jvo.dk/fuursaml/TNG/getperson.php?personID=I10295&tree=FurBasen

Den yngste Thomsen jeg kan finde der, Svend

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 21-11-07 09:11

ja-undskyld svendgiversen...min far hed paul-erik,og søstren hed vistnok minna,og er et par år ældre..
mvh kim.

Accepteret svar
Fra : bogge

Modtaget 500 point
Dato : 22-11-07 13:37

Hej din skarnsknægt. Jeg er din farfar. Jeg hører, du søger mig. Ska' du låne penge igen ?
Sidst du lånte, måtte jeg gå fra gård og hjem. Nej - ta'du nu og find dig et arbejde.

Hilsen farfar Bogge

Godkendelse af svar
Fra : akrolle

Dato : 23-11-07 11:36

Tak for svaret bogge.