Åh, jeg skulle åbenbart have løjet og sagt at det var en Opel Ascona 1,6S hele vejen igennem for at få hjælp? Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en Opel-Pierburg 2E, ikke om alt muligt andet som jeg gjorde opmærksom var i prøvet og dermed i orden.
Fandt ud af den havde havde en tomgangsblandings-co-skrue, et sted der var blændet af på den originale vw karb. , til "fordel" for et af de elendige Unødvendige vakkuumsystemer.
Der er alstså blevet ryddet op i fejlkilderne med en Pierburg 2E fra Opel, også 1,6 liter, hvorfor dyserne Umuligt heller kan være sådan helt forkerte. Altså ingen grund til at gå i baglås, bare fordi jeg havde flyttet en karb. af samme mærke fra et andet bilmærke, i et forsøg på at elimenere velkendte problemer Originalmonterede Pierburg 2E på VW .
Det viste sig at være tomgangsblandings-kanalen der var tilstoppet, ud med denne tomgangs-co-skrue, blæse ned gennem den tilhørende dyse, til det blæser ud ved skruens hul.
Jeg fandt ud af dette fordi co% slet ikke ændrede sig ved at skrue på tomgangs-blandings co skruen.
Et mindre bi-problem er nu at det matriale der forhindrede skruen i at vibrere ud er væk, så den er nødt til at være skuet i bund, dette giver en lidt ujævn tomgang, er nok ikke godt for motoren i længden med så mager en blanding, men den kører fint og trækker godt igennem.
Så det må jeg ind til Opel's reservedels-skranke og spørge efter. Jeg er sikker på at der ikke var en fjeder i mit eksemplar, men skruen var meget beskidt da jeg pillede den ud.
Så den gik igemmem syn med en co% på kun 0,2 !!
Jeg vil måske søge at få slettet dette indlæg da der ikke kom nogen konstruktive forslag på mit akutte problem, kun en skrev noget.
Mvh.