/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Karburator-mekaniker søges
Fra : h_bmv
Vist : 877 gange
20 point
Dato : 20-11-07 07:25

Karburator-kyndig mekaniker søges. Jeg bor i østjylland. -en som ikke tager formue for at kigge på det, en som man kan snakke med, og komme igen.

Har også denne tråd kørende, bilen skal altså bare gennem syn : http://kandu.dk/spg112805.aspx

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-11-07 07:47

Sæt du den gamle karburator tilbage, og start derfra.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 20-11-07 18:45

Det har jeg ikke lyst til og Opel-Pierburg'en har jo haft bilen til at køre bedre end nogensinde før, og brændstoføkonomien var bedre end nogensinde før.

Så det er noget der er sket siden, og bare jeg kan få co'en ned til syn, så er jeg glad. Det er en omstiller, så det dur nok ikke at komme med uden at der er sket noget siden sidst.

Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en opel karburator, den har ikke en skrue som den fra VW..........

MVH

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-11-07 16:25

Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en opel karburator, den har ikke en skrue som den fra VW..........

MVH

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 02-12-07 12:38

Åh, jeg skulle åbenbart have løjet og sagt at det var en Opel Ascona 1,6S hele vejen igennem for at få hjælp? Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en Opel-Pierburg 2E, ikke om alt muligt andet som jeg gjorde opmærksom var i prøvet og dermed i orden.

Fandt ud af den havde havde en tomgangsblandings-co-skrue, et sted der var blændet af på den originale vw karb. , til "fordel" for et af de elendige Unødvendige vakkuumsystemer.

Der er alstså blevet ryddet op i fejlkilderne med en Pierburg 2E fra Opel, også 1,6 liter, hvorfor dyserne Umuligt heller kan være sådan helt forkerte. Altså ingen grund til at gå i baglås, bare fordi jeg havde flyttet en karb. af samme mærke fra et andet bilmærke, i et forsøg på at elimenere velkendte problemer Originalmonterede Pierburg 2E på VW .

Det viste sig at være tomgangsblandings-kanalen der var tilstoppet, ud med denne tomgangs-co-skrue, blæse ned gennem den tilhørende dyse, til det blæser ud ved skruens hul.

Jeg fandt ud af dette fordi co% slet ikke ændrede sig ved at skrue på tomgangs-blandings co skruen.

Et mindre bi-problem er nu at det matriale der forhindrede skruen i at vibrere ud er væk, så den er nødt til at være skuet i bund, dette giver en lidt ujævn tomgang, er nok ikke godt for motoren i længden med så mager en blanding, men den kører fint og trækker godt igennem.
Så det må jeg ind til Opel's reservedels-skranke og spørge efter. Jeg er sikker på at der ikke var en fjeder i mit eksemplar, men skruen var meget beskidt da jeg pillede den ud.

Så den gik igemmem syn med en co% på kun 0,2 !!

Jeg vil måske søge at få slettet dette indlæg da der ikke kom nogen konstruktive forslag på mit akutte problem, kun en skrev noget.

Mvh.

Annuller spørgsmålet
Fra : h_bmv

Dato : 05-12-07 22:31

Jeg har desværre ikke modtaget et godt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.