/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Redigering af scannet dokument
Fra : lemax
Vist : 886 gange
50 point
Dato : 20-11-07 06:54

Jeg vil gerne , om der er muligtr og at scanne dokument over i ex.word og derfra rettet/redigerer i dette, og hvordan gøret det ?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 20-11-07 07:30

Det kommer an på din skanner. Nogle kan og andre ikke. Læs brugsanvisningen, så finder du ud af det.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-11-07 08:29

Du skal bruge et OCR-program for at det kan tyde teksten og konvertere til Word. Nogle skannere har sådan et program med som en prøveversion.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-07 08:34

Det er nok ikke så meget scanneren der er problemet, derimod er det snarere softwaren til scanneren. Den skal feks. have det der hedder OCR (Optical Character Recognition). Så kan du få en indscannet tekst over i feks. word.

Det er ikke alt software der er lige god til det.

MVH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-11-07 08:44

De nyere versioner af Word har ocr indbygget. Du skal bare importere fra scanneren i dit dokument. Ikke starte med det skannersoftware, som måske fulgte med skanneren. Men driverne skal være installeret for at word kan aktivere den.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 20-11-07 08:45

Jeg har i sin tid brugt nedenstående:

http://www.capturetext.com/text-recognition.htm

Det fungerede ok.. Ikke perfekt, men ok

Godkendelse af svar
Fra : lemax

Dato : 20-11-07 10:51

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 20-11-07 12:16

I tidernes morgen, havde jeg et program der hed TextBridge clasic.
Men hvor det blev af ved jeg ikke og jeg har heller ikke kunne finde det siden.
Det handler om tekstombrydning, eller noget i den stil.