/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pierburg 2e 10% co 1987 Opel
Fra : h_bmv
Vist : 1367 gange
100 point
Dato : 19-11-07 23:01


Pierburg 2e 10% co 1987 Opel Ascona 1,6S

Hvor sidder Co skruen?? - eller hvad er proceduren. -Jeg er ikke interesseret i en større fejlfinding, bare jeg kan få co%'en langt nok ned til at gå gennem syn. -Bilen bruger ikke olie, så det er ikke brændt olie co måleren reagerer på. Tændrørene er også fine og ens.

Bilen er faktisk en WV Golf 1,6 motorkode EZ fra 1987 med den drillende pierburg originalmonteret. Jeg monterede så karburatoren fra opelen fordi den ikke har så mange termotidsventiler og vaccuum systemer, og Golfen har aldrig kørt bedre!! næsten som om den var blevet tunet lidt! men det er den ikke. Men glæden varede kort, den ekstra motorvillighed er forsvundet igen , Pierburg bah.

Og Opel karburatoren har altså ikke co skruen der hvor WV'ens var.

-gentager, er ikke særligt interresseret i en større fejlfinding, prøv dit og dat, det har jeg lissom prøvet med den gamle originalmonterede karburator, og bilen skal til syn senest om 14 dage.

Så Superpoint til et hurtigt, problem-forløsende svar !!!

Eller skulle nogen kende en karburatorkyndig mekaniker der ikke tager en formue for at kigge på det? Jeg bor i Østjylland.

MVH.

 
 
Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 20-11-07 07:46

Når du flytter en karburator over fra Opel til Golf, kan du da ikke regne med at dysestørrelsen passer.

Kommentar
Fra : h_bmv


Dato : 20-11-07 18:34

nej, det er rigtigt, men den har som sagt kørt rigtig godt og brændstoføkonomien var bedre end nogensinde før.

Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en opel karburator, den har ikke en skrue som den fra VW..........

Kommentar
Fra : h_bmv


Dato : 23-11-07 16:25

Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en opel karburator, den har ikke en skrue som den fra VW..........

MVH


Kommentar
Fra : h_bmv


Dato : 02-12-07 12:36

Åh, jeg skulle åbenbart have løjet og sagt at det var en Opel Ascona 1,6S hele vejen igennem for at få hjælp? Jeg spurgte om hvordan man justerer sådan en Opel-Pierburg 2E, ikke om alt muligt andet som jeg gjorde opmærksom var i prøvet og dermed i orden.

Fandt ud af den havde havde en tomgangsblandings-co-skrue, et sted der var blændet af på den originale vw karb. , til "fordel" for et af de elendige Unødvendige vakkuumsystemer.

Der er alstså blevet ryddet op i fejlkilderne med en Pierburg 2E fra Opel, også 1,6 liter, hvorfor dyserne Umuligt heller kan være sådan helt forkerte. Altså ingen grund til at gå i baglås, bare fordi jeg havde flyttet en karb. af samme mærke fra et andet bilmærke, i et forsøg på at elimenere velkendte problemer Originalmonterede Pierburg 2E på VW .

Det viste sig at være tomgangsblandings-kanalen der var tilstoppet, ud med denne tomgangs-co-skrue, blæse ned gennem den tilhørende dyse, til det blæser ud ved skruens hul.

Jeg fandt ud af dette fordi co% slet ikke ændrede sig ved at skrue på tomgangs-blandings co skruen.

Et mindre bi-problem er nu at det matriale der forhindrede skruen i at vibrere ud er væk, så den er nødt til at være skuet i bund, dette giver en lidt ujævn tomgang, er nok ikke godt for motoren i længden med så mager en blanding, men den kører fint og trækker godt igennem.
Så det må jeg ind til Opel's reservedels-skranke og spørge efter. Jeg er sikker på at der ikke var en fjeder i mit eksemplar, men skruen var meget beskidt da jeg pillede den ud.

Så den gik igemmem syn med en co% på kun 0,2 !!

Jeg vil måske søge at få slettet dette indlæg da der ikke kom nogen konstruktive forslag på mit akutte problem, kun en skrev noget.

Mvh.

Annuller spørgsmålet
Fra : h_bmv


Dato : 05-12-07 22:34

Jeg har desværre ikke modtaget et godt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407950
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste