/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Navne skift
Fra : Westwod9830
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 19-11-07 22:03

Hvor kan man tage navne skift?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-11-07 22:04

Hos din lokale kordegn.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-11-07 22:06

Hvis det er her på kandu du mener, så er svaret

Det kan du ikke

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 19-11-07 22:08

Vidste ikk lige hvad kategori den passede til... Kan det passe det har noget med kirkekontoret og gøre?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-07 22:09

Citat
Kan det passe det har noget med kirkekontoret og gøre?

Det kan det, navneskift noteres i kirkebogen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 19-11-07 22:10

NavneændringEn person, som ønsker at ændre sit fornavn, mellemnavn eller efternavn, kan som regel få navneændringen foretaget ved at henvende sig til ministerialbogsføreren, det vil sige sognepræsten eller kirkekontoret, i bopælssognet.

For personer, der er født i Sønderjylland, gælder dog særlige regler.

Visse navneændringer kan ikke gennemføres af ministerialbogsføreren (eller personregisterføreren i Sønderjylland), men skal gennemføres af statsamtet. Ministerialbogsføreren (eller personregisterføreren) vil i disse tilfælde sende anmodningen om navneændring til statsamtet.

Blanketter til brug ved navneændring kan findes og udfyldes på personregistrering.dk (link nedenfor).

Man kan finde en liste over frie efternavne på Familiestyrelsens hjemmeside om navne.

herfra http://www.km.dk/navneaendring.html

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-11-07 22:10

Det er som klumme skriver, men du kan læse her http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1219
og du kan udskrive blanket til det her https://www.personregistrering.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-07 22:14
Godkendelse af svar
Fra : Westwod9830

Dato : 19-11-07 22:31

Tak for svaret Nordsted1.