/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Defragmentering igen igen?
Fra : maxhankat
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 19-11-07 15:22

Jeg undersøgte, om det var på tide at defragmentere og fik, efter at have lavet en analyse, det svar, at jeg burde defragmenter mit C-drev.
Det gjorde jeg, og så analyserede jeg en gang til og fik igen at vide, at jeg burde defragmentere
C-drevet!!!

Det har gentaget sig et par gange, og jeg kan se i rapporten, at tallene er anderledes ëfter hver defragmentering.

Betyder det, at jeg skal blive ved med at defragmentere, indtil analysen siger, at det ikke er nødvendigt at defragmentere drevet mere?

Jeg kører Win XP/Sp2 på en bærbar Acer TravelMate

Mvh
Joan (maxhankat)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-11-07 15:25

- kør en ccleaner først, og se så hvad den siger...

http://www.ccleaner.com/download

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-07 15:26

jeps, det må være længe siden du defragmenterede.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-07 15:34

heyyyy max not the hankat

almindelig vedligeholdelse bør inkludere lidt mere

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53

Ccleaner er en god oprydder http://ccleaner.com/

og så til sidst - når du har kørt vedligeholdelse på din pc så kan du øge pladsen ved at deaktivere systemgendannelse og aktivere igen efter genstart.. det tager rigtig meget med sig

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-11-07 15:51

Citat
og så til sidst - når du har kørt vedligeholdelse på din pc så kan du øge pladsen ved at deaktivere systemgendannelse og aktivere igen efter genstart.. det tager rigtig meget med sig

Det er vel det samme som at fjerne alle gendannelsespunkter undtagen det sidste? Noget nemmere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-11-07 16:06

Først oprydning
Så defragmentering

Det er fjollet at stable noget som skal fjernes.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-11-07 16:58

Hej mirit,
ja, man er tilbage i storstaden.

Til dig og Stounberg, Teil, HenrikKrebs og e.c.

Tak for alle svar, som jeg har noteret mig. Nu forsøger jeg mig frem.

1. Jeg har kørt en oprydning, det gør jeg jævnligt.
2, Det er ikke så længe siden, jeg analyserede, og da var svaret, at det ikke var nødvendigt.
Men det var det så nu.
3. Nu har jeg kørt en ccleaner og fjernet en bunkevis af filer.

Så nu fortsætter jeg med flere forsøg ög vender tilbage.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-11-07 17:18

Hej igen.

Henrikkrebs skriverCitat
Citat
og så til sidst - når du har kørt vedligeholdelse på din pc så kan du øge pladsen ved at deaktivere systemgendannelse og aktivere igen efter genstart.. det tager rigtig meget med sig

Det er vel det samme som at fjerne alle gendannelsespunkter undtagen det sidste? Noget nemmere.

Hvad gør jeg mirit, hvis jeg deaktiverer sys.gendannelse og mister alle gendannelsespunkter?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-07 17:55

du undlader at slette dem alle ved at vælge at lave et - for eks NU - genstarte og derpå gøre som jeg skrev - slette alle gendannelsespunkter undtagen det sidst oprettede

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-11-07 17:56

Tak mirit.

Det gør jeg.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-07 18:44

max
vi havde en pc på arbejdet der skulle defragmenteres 4 gange
inden den kørte normalt.
første defrag. tog over 4 timer.
som e.c. siger rens al skidt ud først, temp filer cookies og andet
til sidst defragmentering
Kører du xp og filsystem ntfs?

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 20-11-07 10:08

Tak for svaret Teil.

Det var rigtigt, når du svarede "jeps" til, at jeg bare skulle blive ved med at defragmentere og så igen oplyste om eksemplet for pc'en på din arbejsdplads.

Jeg defragmenterede 5 gange, den sidste lavede jeg i fejlsikret tilstand.
Den tog og ca. 5 timer inden en ny analyse endelig viste, at drevet ikke behøvede defragmentering.
Nu skal der ikke gå lang tid mellem mine defragmenteringer mere!

Tak for alle svar med gode råd, som jeg alle har taget til mig.

Mvh
joan/maxhankat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-11-07 10:38

Velbekomme
Ha en god dag