/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Videresende billeder i Outlook
Fra : calista
Vist : 854 gange
200 point
Dato : 19-11-07 11:03

Jeg fik en af sjov billedmail fra en bekendt, og ville videre sende den til en anden bekendt, men ak og ve..
Ingen af billederne videresendes, blot text samt en vedhæftning kaldet winmail.dat

Hvad gør jeg? Hvilke indstillinger skal ændres?

Og OBS.. Det er IKKE outlook express, men OUTLOOK!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-11-07 11:25

Var den mail du fik med billeder i selve mailen eller som vedhæftet fil ???

Hvis det er i selve teksten skal din outlook være indstillet til at kunne sende dem.

Hvilken outlook udgave ? før kan du ikke få at vide hvordan det gøres.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-11-07 11:29

Outlook 2000

Billederne var med i teksten, altså ikke som vedhæftede filer.

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 19-11-07 12:02

Hej calista,

Problemet du oplever skyldes en 'uhensigtsmæssighed' i Outlook 2000.
Hvis modtageren af din mail også har Outlook 2000, skulle der ikke være nogen problemer, men det er jo desværre ikke altid tilfældet.

- Du kan finde en forklaring på problemet og en løsning her: (på engelsk)
http://www.gpc.edu/~jbenson/resource/winmail.htm

Kort fortalt skal du sende mailen som 'kun tekst' (ikke HTML eller RTF) for at modtageren kan se den.

/ MJ

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-11-07 12:50

Mail'en sendes allerede som "text" så det er ikke der problemet er.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-07 14:17

Vedhæft dem i stedet - så er du ude over problemet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-07 14:19

Fejlen behøver nemlig IKKE at ligge hos dig men hos modtageren....

Der er måske blokeret for billederi modtagerens mailprogram.....

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-11-07 14:25

Citat
Vedhæft dem i stedet - så er du ude over problemet....

Så ryger pointen i førnævnte mail

Men hul i det..

So far, tak for svarene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-07 14:28

Hm...

Så er det vel ikke billeder men "andre grafiske" elementer.....

De bliver blokeret i de fleste mailprogrammer....

Så har du modtaget den er det din sikkerhed der er i fare....

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-11-07 14:30

Nøh, jeg tror såmænd ikke jeg er i fare.

Avast har skam snuppet et par forsøg på trojanske "indbrud".

De pågældende billeder er gif- animationer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-07 14:35

calista - prøv at gemme mailen som eml ( gem som og læg på skrivebordet) - vedhæft så eml filen der ligger der - så går det ikke tabt som du vil vise i og med modtageren skal åbne mailen der er vedhæftet

Hvis DET ikke går - så har modtager med garanti valgt ikke at se billeder og har slået html osv fra og så kan du ikke gøre mere

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 20-11-07 12:45

miritdk skriver
Citat
Hvis DET ikke går - så har modtager med garanti valgt ikke at se billeder og har slået html osv fra og så kan du ikke gøre mere

Du kan vejlede modtager til at kunne modtage billeder og htlm, ved at hjælpe med opsætning under konti-indstillinger

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 11-02-08 11:50

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-08 15:15

Selv tak