/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Mac på nettet
Fra : ram
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 09-02-03 18:48

Hej,

Jeg har en Ibook Mac OS 9 som jeg gerne vil have tilsluttet internettet via mit lokale ethern netværk.

Jeg kan se i Apple Systemfilen at den har forbindelse med netværket, men jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen for at få den til at koble op til nettet via LAN og ikke modemet som den hidtil har brugt.

Hvor skal jeg gå hen for at konfigurere den?

-David Ramskov

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 14:34

Skal den gå igennem din anden computer eller dirkete via hob-router

Kommentar
Fra : ram

Dato : 10-02-03 15:05

direkte via hub-router

Kommentar
Fra : LarsGustav

Dato : 18-03-03 19:37

Hej.

det er to plasser du skal se. Først under appletalk i instillinger ellr kontrollpanel, er litt usikker hva det heter på dansk. Der skal du velge ethernet. Sidan skal du fylle i en del info under TCP/IP. Det seneste er oplysninger du troligvis kan få fra den som admistrerer netverket.

lykke til

Kommentar
Fra : mjaaland

Dato : 06-04-03 15:15

kig i dine kontrolpaneler/TCP/IP
Lars