/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Security Toolbar 7.1 - Hjælp!
Fra : Girlpower
Vist : 1858 gange
100 point
Dato : 18-11-07 21:02

Jeg surfede lidt rundt på google, efter en hjemmeside med kæledyrs legetøj til salg osv. men da jeg ville gå ind i et link blev min stakkels forsvarsløse computer ramt af en noget så grusom sygdom.

Når jeg går ind på IE, er der en toolbar der hedder "Security Toolbar 7.1" og efter lidt søgen på google, har jeg fundet ud af det er en form for en virus, men har desværre ikke rigtigt kunne finde en måde at komme af med det på! Nogen der kan sige det på en måde, så en person der ikke er så god til computer, kan forstå det?

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-07 21:11
Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 18-11-07 21:11

Opret dit spørgsmål her

http://www.spywarefri.dk/forum/

Du skal oprette og registrere dig.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 18-11-07 21:28

Det er sikkert den samme som vi reddede os her den anden dag, det er åbenbart et activeX element som bliver installeret ved video visning.

Jeg fik den væk ved at slette filen bonrep.dll i windows, den optræder også i registreringsdatabasen, så den ville ikke helt væk. Men en oprettelse med et par dage gammelt gendannelsespunkt hjalp. Og jeg har da ikke set den komme frem igen.

Jeg har også fundet dette:

http://forums.whatthetech.com/Security_Toolbar_7_1_t85345.html

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-11-07 21:40

Læs her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40578

og du kan oprette dig som bruger, det er gratis og så renser de ud på de computer hvis du selv laver et indlæg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-07 22:22

hvis du ikke allerede er igang så kan du oprette dig gratis her

http://www.malwarecheck.dk/forum/

følg så vejledningen i kategorien hijackthis og kopier logsene ind i kategorien hijackthis ved at oprette et nyt emne så får du hjælp du kan forstå

Godkendelse af svar
Fra : Girlpower

Dato : 26-11-07 21:04

Tak for svaret dogvillestar, og alle jer andre.

Jeg er ikke sikker på jeg fik hele skidtet væk, men den viser sig da ikke frem mere.