/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
World of Warcraft
Fra : metteto
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 18-11-07 14:57

Gamere, Hjæælp:
Sig julen nærmer, og så står jeg her og funderer på om min søn skal have WOW.

Er WOW på vej ud?? så jeg i virkeligheden skal se hvad der kommer på markedet de kommende måneder (har fødselsdag i foråret)

Han er 8½ år og kan ikke engelsk endnu.

Hvis ja: skal man købe hele pakken i 1. omgang for at få noget ud af det?? Eller skal man købe dem i rækkefølge (er 1'eren en forudsætning for at få noget ud af 2'eren. Eller er 2 og 3 i virkeligheden tillægspakker???)

Argumenter be'om

KH Mette

Kommentar
Fra : hms

Dato : 18-11-07 15:06

WOW er da ikke for børn på 8 1/2 år. Det er et krigsspil hvor man pløkker mennesker ned det meste af tiden.

Prøv at undgå han nogen sinde kommer til at spille dette og lignende spil.

Har selv børn på omkring 20 års alderen, og tror ikke på det er et godt spil, selv og de også anvender WOW.

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : ME.alexander

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-07 15:09

2 og 3 er tillægspakker, hvor 3'eren ikke er udkommet endnu...

og WoW er i mit eget tilfælde på vej ud og i stedet begynder jeg med et helt nyt spil der hedder Hellgate London...

www.hellgatelondon.com så kan du se mere der...

Men WoW er også et godt spil, men er svært hvis man ikke forstår engelsk.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-11-07 15:10

i WoW pløkker man ikk nogen overhovedet, det er virtuelt rollespil... når du siger pløkker lyder det som om alle render rundt med en glock18 i baglommen...

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-11-07 15:14

Det er også den opfattelse jeg har, at det er et af de mere rollespilsagtige spil.
Hellgate ser noget mere agressivt ud??

Han er til Harry Potter etc. er ikke gammel nok til Tolkien endnu. (min beslutning)

Kommentar
Fra : juli3913

Dato : 18-11-07 15:46

hej jeg syntes det ville vare dumt at købe wow jeg har selv spillet det mange bliver afhængie og man skal vare meget god til engelsk du skal også huske det koster 100,- om måneden :D
håber jeg kan hjølpe

mvh. julian :D

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 18-11-07 16:25

Tror hms lige skal kigge på WOW igen mon ikke han/hun husker forkert ?

WOW er et fnatastisk spil for de som kan bruge rigtig mange timer på det men jeg vil ikke anbefale det til en knægt på 8½ da spillet er lidt svært uden at kunne engelsk og det er meget tidskrævende, når det er sagt kan man godt få lidt svært ved at finde et passende spil til mindre drenge som de stadig vil syntes er spændende men kig evt på troldspejlets spilanmeldelser på dr.dk de har ofte gode ideer og reele vuderinger af spillene

Håber det hjælper

MVH Bjarkan78

Kommentar
Fra : Nallesen

Dato : 18-11-07 19:20

WOW er bestemt ikke på vej ud. Der kommer selvfølgelig hele tiden nye spil frem men WOW bliver også hele tiden videreudviklet. Det er rigtigt at det koster små 100 kr om måneden så det skal man selvfølgelig tænke med. Han er måske lige lidt for ung til at spille det, men man kan sætte noget forældreindstillinger der kan være med til at regulere det - også med spilletid osv. og så er det vist ikke værre end så mange andre spil der er populære for tiden.
Samtidig kan man sagtens spille det uden at kunne snakke med de andre på engelsk. De kan endda lære en del engelsk ved at spille det, også selvom man ikke er så gammel. Jeg kender flere der har børn og lader deres små unger spille det.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 18-11-07 22:40

Jeg har spillet wow i godt 2 år siden det kom..jeg droppede det så efter den første udvidelse ankom..pga det slugte mit liv..jeg ville ikke give mine børn dette spil..selvom jeg ik har nogen i nu.

Man bliver stærk ahængig af dette spil..og man kan ikke lige sidde sig ned 1 time og spille lidt..for senere i spillet er man tvunget til at spille med sine hold kammerater og venner i op til 7 timer..Når klokken bliver 18.00 eller deromkring er der 10 millioner folk der indtager sin plads og så spiller de sammen til kl 00.00 on natten eller senere hvis det trækker ud...Og hvis man forstyrre disse folk så bliver man henrettet !

Nu kommer der en snart en ny udvidelse hvor man kan blive level 80 og en masse andet tam tam som gør den første udvidelse til grin et eller andet sted eller spild at tid.

Men hvis du skulle have lyst til at gøre din søn til en stueplante så læs videre..
Du kan nøjes med at købe wow i starten men visse folk siger at når man har både wow og udvidelsen så skulle det giver flere penge og XP i quest..det vil sige man stiger hurtigere til den ønskede level

Der findes et hav at disse online rollespil..eks har noget der hedder Warhammer, Conan, Darkfall skabt et lign koncept som skulle blive på størrelse med wow. eller tæt på..jeg tror selv på at wow er kommet for at blive..som et slags counterstrike :)

Det med at han ikke kan engelsk er nok ikke så godt, da han skal kunne læse en del og forstå sine medspillere som han er tvunge til at spille sammen med for at komme vidre i spillet...

Fik jeg sagt det oxo koster ca 100 kr i månenden at spille :s

Giv din søn et shooter spil eller bil spil...det øger hans lære evner bedre end wow hvis du spørger mig.

Er ligeglad om jeg for points eller ej..ville bare lige give min mening :)

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 19-11-07 04:11

Hejsa

Jeg vil ikke anbefale wow til et 8 årigt barn, da det som de andre skriver, er et meget tidskrævende spil... Man kan nemt komme til at bruge rigtig mange timer på det...

Desuden anbefalder Blizzard Entertainment (Dem som har lanceret wow) at spillere er +12 år...

Jeg vil dog mene, at spillerne burde være noget ældre end 12 år...

Hilsner fra Nuserpigen

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 19-11-07 06:52

Tak for svaret ME.alexander.

Og tak for gode input fra jer alle!! Men ME. var den første der kom med et svar jeg kunne bruge til at tage stilling.
KH Mette

Kommentar
Fra : john11

Dato : 24-11-07 17:28

Har selv spillet WOW i to år og selvom da din søn kan få lidt ud af og spille spillet, vil der desværre ikek rigtig blive taget hensyn til ham i spillet da han er så ung og ikke kan engelsk. Og ville da være synd hvis han ender med en dårlig spilleoplevelse. SÅ hvis jeg var dig ville jeg ikke give ham det.

Men hvis du alligevel giver ham det skal du købe både start spillet og den første udvidelses pakke, der er dog en tredje på vej fra blizzard, men den ligger stadig et stykke ude i fremtiden.

mvh
John

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 24-11-07 18:23

Tak, John.
Jeg kom også frem til den samme konklusion. Han venter til han er begyndt med engelsk, så bliver det måske også en inspiration.
KH MEtte