/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
JEG MANGLER DRIVER!
Fra : NielsPT
Vist : 616 gange
132 point
Dato : 09-02-03 18:11

mine 112 points, går til den person, som kan finde en driver (OG KUN DRIVEREN, altså gerne en .inf -fil) til mit digitale kamera:

Kodak DC290 Zoom

Den SKAL virke under windows 2000

Med Venlig hilsen
/Niels

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 09-02-03 18:25

Du skal tilsyneladende køre en software installer, som kan hentes her:

http://www.kodak.com/global/en/service/software/dc290/new/dc290Software.jhtml#winUtilities

/Thomas

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-03 19:18
Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 09-02-03 22:51

Hej,
Efter min mening har du allerede fået svaret
http://www.kodak.com/global/en/service/software/dc290/new/dc290Software.jhtml
Men het har du hvad jeg kunne finde!

Mvh,

Henning, Holland*<

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-02-03 16:34

hej.. Og tak for svarene,
men jeg har været alle de steder, i gav mig.. Her findes kun softwaren, men når jeg så tilslutter mit kamera, og pc'eren siger "der er fundet nyt hardware" skal den jo bruge en driver (til win 2000), og den skal man angive placeringen af.
Kameraet (+ det software der hørte med) er designet til win98, derfor virker win98 driveren, der er med cd'en til kameraet, ikke!

Det er in .inf fil, computeren spørger om.. -og det er den jeg mangler..!

:/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-03 17:08

http://kodak.com/global/en/service/software/dc290/new/dc290Software.jhtml
et stykke nede på siden
KODAK DC290 Zoom Digital Camera Utilities Software

Utilities Installer for WINDOWS

Release Date: January 2000

You should download this software update if you have downloaded and installed the KODAK Digital Camera Software / for DC290 Software Update for a personal computer running Windows software. Read More »

Read the Download and Installation Instructions before installing.
Emesen.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-02-03 14:01

jeg skal altså bruge .inf -filen!! :(

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 14:09

hej !
kan du ikke lige sige hvilken *.inf der er tale om...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-02-03 15:17

jeg ved ikke hvad den hedder.. Men computeren spørger bare efter placeringen af driveren, når jeg tilslutter mit kamera. (og der kan man se at der er tale om en .inf fil.

jeg kunne da forestilli mig den hedder: dc290.inf <- da det var det driveren hed til win98..

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 16:09

Hej !
jeg har lige prøvet at indstallere en software pakke fra:
http://www.kodak.com/global/en/service/software/dc290/new/dc290Software.jh tml#winUtilities
og den indeholdt osse driver,så har du prøvet de forskellige software pakker.

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 12-02-03 16:23

Hej Niels,

Er det en USB el Seriel tilslutning?
Prøv at læse hvad der står her på denne side som jeg tidligere sendte til dig. Jeg er overbevist om at du kan finde løsningen her. Prøv at af installer det du allerede har og brug den information der står. Brug eventuel en regcleaner!

http://www.kodak.com/global/en/service/software/dc290/new/dc290Software.jhtml

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-02-03 17:36

jeg har prøvet de sider i giver mig, og jeg har af- og geninstalleret softwaren, men når jeg tilslutter kameraet, siger den at jeg stadig skal lokalisere driveren, selvom softwaren er inde...?

:(

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 17:46

måske er der noget i regisreringsdatabsen der genere når du har sat alle de driver ind,fjern de gamle driver med
det her program, RegCleaner ,:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
husk at tage backup inden du sletter noget ved under filer,gem liste som teskt fil,den kan sættes til dansk under
option-language
Hvis det er usb det bruger kan du derfeter prøve-
kontrol panel-system-hardware-enehåndtering-usb
fjern alt usb ,genstart ,det bliver igen indstalleret,men det kan f.eks være dobbelte usb og derfor kan det skyldes det,hvis altså du bruger usb.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 26-03-03 10:26

Hej Niels!

Selvom du har installeret driveren er et ikke sikkert at computeren kan finde ud af hvor den ligger - så har du prøvet at fortælle computeren hvor den driver du har installeret ligger?

Ellers kunne der være en konflikt som man kunne rette op på i BIOSen...

JanneP

Kommentar
Fra : poularne

Dato : 11-10-03 21:29

jeg prøvede at søge efter Kodak DC290 driver og der fandt jeg alle de drivere du kan ønske dig

mvh. Poul-Arne

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 132 point
Dato : 12-10-03 19:16

http://kodak.com/global/en/service/software/dc290/new/dc290Win2000DriverDetails.jhtml#download
IMPORTANT: Once the progress bar disappears, Restart your computer BEFORE connecting the camera.
Har du fulgt den anvisning til punkt og prikke.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 12-10-03 19:33

Tak for svaret emesen.

Spørgsmålet er hermed lukket!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-10-03 19:46

Jo tak - men det er kedeligt hvis det ikke har hjulpet.
Emesen.