/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
til klumme
Fra : tpjevser
Vist : 410 gange
500 point
Dato : 18-11-07 06:43

tak for svaret. hilsen runa

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 500 point
Dato : 18-11-07 07:58

Runa.... tak for det, men det havde du altså ikke behøvet at gi mig. Håber du får bagt noget lækkert brød.

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 18-11-07 14:52

Tak for svaret Klumme. jamen, prøv det. det er bare lækkert!!
hilsen runa

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-07 15:41

Det vil jeg da prøve. Jeg elsker nybagt brød, og dyrker selv den opskrift, som du herunder får som tak. Prøv det tpjevser .....Det er fantastisk.

http://www.ladanesa.com/article.1147.html
Citat
Fabelagtigt, minimalistisk brød:

3 kopper mel
1/4 tsk. tørgær
1 1/4 tsk. salt
1 1/2 kop vand

Bland de tørre ingredienser sammen. Hæld vand i og rør rundt i et halvt minut. Dæk dejen med plastfolie og lad den stå lunt i 14 - 20 timer (ja, du læste rigtigt). Hæld dejen på et melstrøet bord og fold den 4 gange over sig selv. Drys mel på et viskestykke og læg dejklumpen på og drys lidt mere mel over. Fold viskestykket over og lad det ligge lunt, mens ovnen bliver varm.
Stil en støbejernsgryde eller lerpotte i ovnen. Der skal være låg til. Når ovnen er oppe på 250 grader, hældes dejen forsigtigt ned i den varme gryde/potte og låget lægges på.
Bag i 30 minutter med låget på. Fjern låget og bag færdig i 15 - 30 minutter til skorpen er passende brun. Køl brødet lidt af på en rist.

Spis omgående (kan slet ikke undgås) med tandsmør