/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
røget lammekølle
Fra : tpjevser
Vist : 5480 gange
200 point
Dato : 17-11-07 23:15

hvad kan man servere til en røget lammekølle stegt i ovnen? kan selve lammekøllen krydres og hvis ja, - med hvad?
hilsen tpjevser.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-11-07 23:30

Jeg vil foreslå at du serverer spinat til. Ja - man kan krydre den med stort set hvad som helst.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-11-07 00:09

Røget kød skal normalt ikke steges efter røgningen. Måske blot varmes, hvis man foretrækker det.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-11-07 01:13

Røget lammekøle er normalt varmrøget og kan derfor bruges uden at stege den skær den ud i tynde skiver til pålæg eller server grønsager med sovs efter smag jeg tror ikke det er godt at stege den en gan til.den smager pragtfuld som den er.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-11-07 06:50
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-07 10:06

Vi har altid spist det tyndtskåret på brød og med røræg og purløg til. Jeg har aldrig hørt om nogen der har kogt eller stegt den bagefter den er røget.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 18-11-07 13:23

Hvad hulen er der i vejen med det link???
Nå--bare brug det og skriv røget lammekølle i søgefeltet
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php?sog=
Voila---masser af ideer og tilbehør.

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 18-11-07 14:56

Tak for svaret dabj.