/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Program t gruppesammensætning
Fra : tbh_data
Vist : 802 gange
200 point
Dato : 17-11-07 18:41

Har spurgt alle klassens børn hvem de gerne vil arbejde sammen med (3 personer) og
derefter bedt dem nævne én som de helst vil undgå.
Har sat resultatet ind i et regneark, men kom til at tænke på:

Findes der et program der kan arbejde med sådanne data, og sammensætte grupper således at flest mulige ønsker tilgodeses?

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 19:21

Elendig måde at lære samarbejde på.
Udelukkede elever ryger helt ud i det mørke.
Lav dog rotation i stedet for.

Sorry det var ikke dit spørgsmål - men jeg kunne ikke lade være.

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 17-11-07 19:35

Skal lige indskyde at spørgsmålet er stillet for en kammerat der er lærer. Jeg er selv pædagog, og
kan sagtens følge Dig.
Omvendt synes jeg dog også at metoden kan give sammensætninger, hvor "udelukkede" elever får mere plads end de eksempelvis ville få i en gruppe hvor gruppemedlemmerne allerede har "afvist" eleven.

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 19:55

Det er måske snart på tide at elever lærer at leve i et samfund............sammen.
De eneste der er tilbage til at udføre denne opgaver er pædagoger.

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 17-11-07 20:06

og forældre ikke mindst... :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 20:11

Yes i høj grad - men de mangler motivation............... og nu skal jeg nok hoppe ud af dit egentlige spørgsmål.
Held og lykke med den store og næsten umulige opgave.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-11-07 20:23

jeg går ud fra at jeres skemalæggere bruger tabulex. det program er sk... godt til at planlægge ud fra nogle udstukne regler.