/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Optimal effektiv søgning?
Fra : Sygate
Vist : 481 gange
430 point
Dato : 17-11-07 16:17

Hejsa !

Via mit arbejde skal jeg konstant søge informationer via nettet. Det er google der bliver brugt selvfølgelig.

Det skal gå hurtigt med søgningen.

Indtil videre bruger jeg jeg "cached" søgning, så mine søgeord bliver highlightet.

Jeg ved jo også at hvis man f.eks skal søge efter noget hardware til kalibrering af skærm, så søger man ikke med ordene: "jeg skal bruge noget hardware til at kalibrere min skærm".
Men man søger med ordene:
"Hardware kalibrering".
Altså man udelukker ord der hiver ligegyldige sider med ned i søgningen. Ord der er for "brede".

Men hvad er der ellers af guldkorn til en mere effektiv og optimal søgning af infomationer?

Hvad gør i når i søger?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-11-07 17:15

Du kan bruge Google Avanceret søgning

http://www.google.com/advanced_search?hl=da

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 430 point
Dato : 17-11-07 19:13

Du kan læse om at blive bedre til at søge her:http://www.google.com/intl/da/help/refinesearch.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 19:04

Jeg gør som du med så mange unikke ord som muligt.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 20-11-07 13:37

Tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-11-07 18:38

Tak selv.
alimak