/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
LOVGIVNINGv.køb af andelsbolig
Fra : Jonn87
Vist : 860 gange
300 point
Dato : 17-11-07 14:44

Jeg er på nuværende tidspunkt ved at købe en andelsbolg. I denne bolig er der installeret et gammelt komfur som ikke er tilladt at bruge med den aktuelle installerede naturgas. Som indflytter har jeg ikke pligt til et medfølgende komfur eller tilskud til nyt? Da naturgassen blev installeret i ejendommen fik hver andelsboligindehaver et tilskud på 2500 til nyt komfur som understøttede gassen. og de penge er jo naturligvis ikke blevet brugt til dette..

Jeg har ledt over alt på nettet efter love og regler vedr. sådanne ting med kan overhoved ikke finde hvad jeg leder efter

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-11-07 14:49

- alle foreninger har jo deres egne love, ta' en snak med formanden -damen og se ellers om du kan finde noget her:

http://www.andelsportal.dk/#

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-11-07 15:02

Umiddelbart vil jeg ikke mene at der er pligt til at aflevere en andelslejlighed med et lovligt komfur overhovedet. Du er tilsyneladende opmærksom på situationen før købet, så du kan sige nej. Hvis komfuret skal udskiftes med nyt vil lejligheden typisk blive dyrere (afhænger af foreningens evt. regler for prisfastsættelse).

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-11-07 15:18

Jeg mener det er slut med at dong betaler tilskud til ny komfyr.Jeg ville ringt til dong, hvis jeg var dig.
alimak

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-11-07 19:18

Den chek man fik af energiselvskabet galt kun til køb af et komfur, og brugte man den ikke - ja så bare ærgerligt.

Et komfur er en forbedring og eftersom du overtager et komfur der ikke virker, så betaler du heller ikke for det. Når du så selv engang sælger lejligheden, så modtager du kompensation for det komfur du køber. Du kan i bedste fald argumenterer for at det skal fjernes før overtagelsesdagen

Om lejligheden overhovedet behøver at være lovlig er helt op til foreningen (om de blander sig i det), men man har altid ret til at anmelde krav hvis noget så er ulovligt. Jeg ved ikke om det komfur er ulovligt, faktisk så tror jeg det ikke - at det ikke virker er noget andet.

Mit råd til dig er at sende en hvid pind efter den tanke og glæde dig over din nye lejlighed. Der skal altid laves noget når man flytter...