/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mitac 15" Fladskærm
Fra : NMR
Vist : 342 gange
50 point
Dato : 09-02-03 16:51

Jeg overvejer at købe en Mitac 15" fladskærm.
Jeg kan få den til 1995 kr. i Super brugsen (ja, jeg ved godt man ikke køber edb i Brugsen, men det er et godt tilbud!)
Er det en ordentlig skærm, og hvor "stor" er den i forhold til en alm 17" skærm?

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 09-02-03 16:54

Skærmen skal køre sammen med:
Soltek SL-75FRV
Athlon xp 2100+
512 PC2700 DDR
Sapphire Radeon 9000 64 mb DDR

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 17:26

Er det den her,med 3 års garanti ?
http://www.computerhuset.dk/mitac15ax.htm
lidt om størrelse:
en 17 alm skærm er fra 39-41 cm
en 15 fladskærm er 39.5 cm
så umiddelbart godt køb.selom den ikke var at finde på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 17:30

mener jeg har læst det med målne i edb blad men det passer nok ikke helt ???

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 09-02-03 17:47

Hej NMR

Nu har jeg gennemset hele fdb´hjemmeside for tilbud, både medlemstilbud, avistilbud o.s.v., men fandt intet om omtalte skærm.

Så nu vil jeg gerne, hvis du vil fortælle mig hvor i superbrugsen dette tilbud findes, da jeg selv er blevet nysgerrig efter at se hvad det er for en "fætter".

mvh
bantam

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 09-02-03 18:09

Jeg er også nysgerrig, det lyder absolut som et godt tilbud!!
Angående det med hvor stor en 15" fladskærm er i forhold til en 17" så skriver de alle steder at det "svarer til en 17" det er LIDT overdrevet, men fats at en på en alm. skærm ser man simpelthen ikke Hele "strålefeltet, men fladskærmen udnyttes 100% idet den virker ved at alle "prikker" opdateres på een gang (derfor også et roligere billede), men på en alm skærm sendes en stråle "rundt" mega hurtigt - ja... men stråle feltet er større end skærmen og det er det "strålefelt" der er 17"

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 09-02-03 18:25

Efter hvad jeg kan se, står der på næste uge´s tilbudsavis fra Super Brugsen, 15" TFT Fladskærm 1995 kr....på billedet af skærmen står der, at det en Mitac...

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 09-02-03 18:50

Den er ikke på nogen af FDB hjemmesiderne. Den er på forsiden af deres alm. papirs tilbudsavis.

Men man får jo altså også meget (også 19") crt skærm for de samme penge!

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 09-02-03 18:52

Jeg har fundet bladet, det er korrekt at det er en MITAC - men hvad for een?
den her: http://www.computerhuset.dk/mitac15ax.htm
Er det ikke! Det kan man se fra billederne og denne vejer 3,5kg, medens den i brugsen vejer 2,65 kg Man kan jo ikke sige hverken for eller imod, når ikke der er noget model nr. men et spændende tilbud

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 09-02-03 18:56

Jeg mener det er den model, der hedder D15X3.

Mit spørgsmål er så om det bedst kan betale sig at bruge de 2000 kr. på denne, eller på en 19" crt skærm. Til den pris er det muligt at få mærker som Sony, Phillips Fujitsu osv.?

NMR

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-03 22:09

Hvis du har plads så anskaf dig en god glasrørsskærm men et fladt rør, grunden er at Rørmonitoren kan understøtte adskillige opløsningsformater medens en billig TFT er fixeret til et format 15" = 1024 * 768.
TFT skærmen er tilmed langsom hvilket kan konstateres når der forekomme hurtige billedskift.
MVH OW
Jeg anvender selv en LG 915ft+

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 09-02-03 23:14

Jeg ved ikke om det er korrekt en fladskærm er langsommere. Sidder og roder i div. blade om den slags, kan "oldwiking" angive noget der understøtter det udsagn?

Jeg har ikke haft en fladskærm, men den næste bliver en sådan! Jeg tilstår at mit forbrug er ikke spil, men "kontor/regnskab" og billedbehandling og der er fladskærm langt at foretrække. M.h.t. lige netop 1024x768 tror jeg ikke 10% anvender større opløsning (det er hvad der skrives i div. EDB magasiner). Jeg - KAN - bruge meget højere opløsning men er absolut ikke interesseret i mere end 800x600!

Min konkluson er: Vælg med hjertet, men naturligvis også hensyn til hvad du primært bruger din PC til, for selv om jeg ikke har noget konkret at bygge det på, TROR jeg egentligt at en god crt skærm er bedre... til spil!
Jeg læser nogle blade og - min kammerat stiller sig i kø i brugsen imorgen, så jeg bliver nok klogere om nogentid

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 23:22

Nu højre opløsning - desto lavre hz - altså langsomme opdatering af skærmen -
hvilket kan give hovedpine hvis man i længere tid skal sidde og kigge på en så
urolig skæm.derfor er en høj hz bedre da den giver et mere roligt billed.f.eks 1024..
eller 800.
men jeg tror nu stædig væk at en skærm som oldwiking anbefaler altså alm. få mam
mere for pengene,men det da et lækkert design en fladskærm har.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-02-03 23:34

Jeg virker som teknisk instruktør for en Senior IT gruppe og levere som sådanne også udvalgt matriel til samme foretagne. Har har vi både TFTer og Glasskærme, hvor TFTerne er anskaffet grundet mobiliteten af matriellet
Emnerne er fortrinsvist Video og Billed redigering. Her behøver jeg ikke engang selv at tage stilling men kan lade brugerne tale og her komme glasskærmen helt klart i focus grundet sin formatomstilling som i alle tilfælde giver en perfekt gengivelse.
mvh ow

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 23:37

den side jeg henviste til sagde da osse 16 millioner farver altså kun max 16 bits farver
som jeg forstå det

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 09-02-03 23:46

Jeg takker for alle indlægene, men det bliver nok til en "old school" skærm.

Er der så her nogen gode forslag. Den skal ikke være alt for dyr, og så må den da gerne være 19".
Grunden til at jeg skal have en ny er at, jeg ikke kan se bios på mit nye Soltek SL-75FRV bundkort på min skærm (4-5 år gammel 17" no name.) slutter jeg en anden skærm til er der no problemos. Hvad vil køre godt sammen med min sammensætning. (Se øverst)

NMR

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 11:31

Hej jeg har været inde på edbpriser og de 19" til under 2100 med max anbefaling af kunden er her:
LG Electronics Flatron 99G White
Max Resolution: 1600x1200 @75Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: 0.26
HSF: 30-96kHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 Years
Producent varekode: 99G 2061,-

LG Electronics Studioworks 900B
Size: 19" FST (18" viewable)
Max Resolution: 1600x1200 @75Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: 0.26
HSF: 30-96kHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 Years
Producent varekode: 900B 2049,-

MAG 986FS
Size: 19" (17.9" viewable)
Max Resolution: 1600x1200 @65Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: 0.25
HSF: 30-86 kHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: TUV/GS, TCO99, MPRll
Warranty: 3 Years 1908,-

Sampo KM-800U
Size: 19" (18" viewable)
Max Resolution: 1600x1200 @?Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: 0.26
HSF: 30-98kHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99 / MPR-II
Warranty: 3 Years 1829,-

Sampo KM-871SDT-A
Size: 19" (18" viewable)
Max Resolution: 1600x1200 @?Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: 0.20-0.25
Input: Analog RGB (15pin Mini D-Sub)
HSF: ?kHz
VSF: ?Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 Years
Producent varekode: Km-871SDT-A 2079,-

ViewSonic E2 E95
Size: 19" (18" viewable)
Max Resolution: 1600x1200 @76Hz
Dot Pitch: 0.22
HSF: 30-95kHz / VSF: 50-180Hz
Regulations: MPR-II
Warranty: 3 Years
Producent varekode: E95 2200,-

bemærk den som oldwiking anbefalet er osse med 5 sjerner for deres 2 skærme med rimelig mange
der sælger den så prisen er noget højre for den dyreste.Men kig selv på www.edbpriser.dk -hardware-skærme
ps alle disse er anbefalet af kunden til 5 sjerner ud af 5.