/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
USB kassetespiller
Fra : lham
Vist : 2513 gange
100 point
Dato : 17-11-07 07:41

Hvor får man fat i en kassetebåndspiller med USB stik helst bærbar

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 17-11-07 07:49

Øhhhh! Hvad pokker vil du bruge den til?
Hvis du skal spille musik, så er en USB-stick med MP3 filer da langt mere stabil / at foretrække.
Er det for at overspille musik fra kassetebåndspiller (bånd) til din PC, ja så behøver du ikke USB, men bare en ledning fra Aux på kassetebåndspilleren on så ellers til Line-in i dit lydkort.
Du kan f.eks benytte http://www.download.com/3000-2168_4-10757669.html
Fortsat go' weekend

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 07:52

NB: Her er alt til USB porten
http://www.usbit.synonym.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:00

NNBB: Aux på din Kassettebåndspiller = der hvor du kobler dine høretelefoner til
Troede ellers at Kassettebånd var "antik"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 08:05

Jeg bruger også line ud på kasette båndoptageren til line ind på min pc som CLAN beskriver og bruger
http://audacity.sourceforge.net/download/windows
til at optage alle mine gamle bånd med.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 08:08

Jeg har en enkelt stående kassette bånd optager,fra mit gamle stereo anlæg.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 08:10

dobbelt banan (AV) til mini jack kabel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:20

Jeg brugte min gamle "bærbare" kassettebåndspiller
Man bliver helt nostalgisk... tænker på min gamle spolebåndoptager

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-11-07 08:23

CLAN mfl
javel var ikke klar over fandtes sådan nogle programmer ! line in på pc-en bærbar DEll inspiron 6000 er det der man via mini jack stik tilslutter headset mikrofonen ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:27

Nope... det er Line-out

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 08:28

line ind plejer at være lyseblå,høre bøfferne er line ud,vis den ikke har en dobbelt funktion.
Jeg har stadig min gamle spolebånds optager og har optaget bånd fra den på samme måde,lyden er altså ikke i cd kvalitet men man kan fjerne en del støj.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:29
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:41

og / eller se:
http://peecee.dk/?id=79178
Her er farvekoderne

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-11-07 08:43

CLAN
-tak for billedet , men på min bærbare er der kun 2 jack stik en til mic inp og en til audio ud -så efter min forestilling må det være fra båndoptager AUX /hovedtelefoner ud til mic ind på pc-en .
Normalt har mic indgange jo en meget større følsomhed end line ( aux ) indgange, hvilket vel vil gi en skrækkelig forvrængning ? kunne brænde kredsløb af i pC -em?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:45

Så bruger du Mic-in

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:47

Du kan jo kun "trylle" med de muligheder du har... ik'
Der er ikke andet for, end forsøge med en melodi først. Hvis det viser sig at være noget "skrammel" (hvad jeg ikke tror det bliver), ja så må du ha' fat i en ven med et ordentligt lydkort.
Fortsat god weekend

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 08:52

på nogle lydkorts drivere kan man f.eks. have flere funktioner for hver ind/ud gang,tjek manual,eller gå ind i lydkort friveren og se hvilke lyd indstillings muligheder der er der.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 08:52
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 08:57

nå ingen respons,over and out from here.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 09:00

Manse9933... hvad mener du?
(utålmodige rad)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 09:08

nææææeee,det virker som om personen undgår mig,så vil jeg ikke spilde min tid

Jeg hedder ikke mfl

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 09:10

Fortsat go' weekend

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 09:14

Tak og i lige måde,jeg har lige snittet nogle af dine links i din profil,jeg overvejer at lave en sektion på en af mine hjemmesider om emnet,så har du flere så ???+
De skal lige gås igennem for banditter

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 09:22

Ja nu hvor spørgsmålet er besvaret... syntes jeg (og dog)... svaret er nej - ikke til mit kendskab. Jeg har aldrig set/hørt om en USB Kassetteafspiller (kun USB LP afspiller).
Alternative løsninger, er der vist rigeligt af ovenfor

Manse:
Jo da... hvad med JukeBox, nu hvor vi er ved "lyd"?
Se: http://www.kandu.dk/Tip12301.aspx

Samt normalisering af lydfiler:
se:
http://www.bresso.com/normalize-mp3-making-song-volume-equal.shtml

Citat
What is the best way to normalize mp3 files?
The best way to normalize your mp3s is to use a free software called MP3Gain. MP3Gain automatically adjusts mp3s so that they all have the same volume.

But MP3Gain does not decode and re-encode the mp3 to change its volume (this is good). You can change the volume as many times as you want, and the mp3 will sound just as good (or just as bad!) as it did before you started. Mp3Gain uses a special algorithm to calculate how loud the file actually sounds to a human's ears and writes a tag corresponding to the decibel value in the mp3.

That tag will be read by any mp3 player that you play the file with. Let Mp3Gain analyze your whole mp3 library and all your songs will sound the same volume! But if for some reason, you want the volume back to its original value, Mp3Gain can remove the tag for you and the volume will be just as before.

Recommend decibel value to use is 89 decibels (default value).

Hent og læs mere om MP3Gain på http://mp3gain.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 09:30

MP3Gain har jeg,tak for fede links,det størst arbejde med så mange links er at
tjekke dem for røvere og banditter,man skal jo helst ikke smide skit og møg i
hovedet på folk

TAK
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 09:34
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 09:40

Der skulle (til mit kendskab) ikke være banditkrabater på de link(s)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 09:57

Ok,håber not,der er nogle fede links imellem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 10:22

Puuueha,CLAN kun 9 ud af 10

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 10:35

Hvordan fanø tjekker du det??
interesseret i at ku' selv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 10:41

Som tak,lægger jeg din side i mine venne links,vis det er i orden med dig.

Citat
interesseret i at ku' selv ????

Citat
Hvordan fanø tjekker du det??
får en mail hver gang

Nå han er nok træt af at vi spammer hans tråd,du kan pm mig vis du har lyst,jeg har også din mail add nu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 10:43

Stemmeafgivning

Genialt
som tak for sidst

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 10:43

Alles im ordnung
Det gør du bare

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 10:47

Nåååååh det var 'det du mente med 9 ud af 10 - troede det var "banditkrabater"
Nu ved jeg hvor du er henne.... hjemmesiden!
Ja du får sgu' ikke mere... den fylder godt i landskabet + alle menupunkterne ku' godt være liiiiidt mere overskueligt (man skal sgu' vide hvor din gæstebog er for at finde den, hvis man ikke lige "tilfældigt" ramler forbi)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 13:13

lham
Øhhh! Det er nu ikke en pæn statistik du har... http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=55839
Brug lidt tid på at gennemlæse... og forstå: http://www.kandu.dk/faq.aspx især bør du nok nærlæse http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 18-11-07 14:54

Tak for svaret CLAN.
altså det første indlæg-skulle du og manse ikke udveksle telefonnumre og få en seriøs snak-måske er det spam men iriterende er det at bruge tid på

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-07 14:59

Takker for points
Det sker til tider, at det løber af med een
Spørgsmålet vat jo besvaret... så pyt! Vi/du overlever nok

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-07 15:06

Hjælp er åbenbart en selvfølge,men spam indlægene løb løbsk det
har du ret i sorry,man bruger sku for meget tid herinde.

Kommentar
Fra : CLAN