/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min pc lukker ned
Fra : tinolarsen
Vist : 2348 gange
100 point
Dato : 16-11-07 20:57

Jeg får denn fejl på min anden pc'er når den lige er ved at starte windows op.

Det står med hvidt skrift på en blå baggrund.

STOP:c000021a {fatal systemfejl}
Systemprocessen windows SubSystem afsluttede uventet med status 0xc0000005 (0x7c9106c3 0x006ef36c).
Systemet er blevet lukket.

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring af den fysiske hukommelse fuldført.
Kontakt systemadministrator eller teknisk support for at få yderligere
hjælp.

Kommentar
Fra : StenKrog

Dato : 16-11-07 21:23

Det kan umiddelbart være fordi du slukker på kontakten til computeren, uden at den er ordentlig lukke ned.

Det bedste at gøre, er at formaterer : Dette indsæt cd´en og sørg for den kan boote herpå. gør derefter hvad der står på skærmen.

Dog kan du lige prøve at trykke F8 efter første skærmbillede, og der skal gerne komme en menu, hvor du kan vælge "fejlsikret tilstand" -

Fortæl endelig mere.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 16-11-07 21:26

læste lidt andet steds på nettet - og kunne gå ind via fejlsikret tilstand og lave en skandisk..

Eller dvs. jeg kunne sige ja til at den skulle lave en skandisk ved næste opstart..

Det er den igang med nu, så krydser fingre...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-07 21:28

Har du installeret noget fornylig ? Hardware eller nye programmer som kan fremkalde fejlen ? Prøv at læse om stopfejl her: http://www.helgec.dk/bsod.html

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 16-11-07 21:33

ja har lige indstalleret en tråløs usb-netkort eller hvad det hedder....

kigger lidt på dit link, hvis da min scandisk ikke går godt...

håber jeg...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 21:35

Netkortet er måske fejl installeret, prøv at tage den fra og prøv igen, om stopfejlen forsætter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-07 21:39

Nå, du har nok en Dell computer.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;156669
Prøv at holde F8 nede ved start, og vælge "sidste configiration som virkede"

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 16-11-07 21:43

Det er en Hp pc.. - et par år gamle..

Scandisk virkede ikke.. - men fik lov til at systemgenoprette... fra d. 3. nov..

Så nu er jeg spændt på om det virker...

kan se ud fra din link o.v.n. - at fejlen kan opstå hvis man installere noget USB - som jeg jo har gjort..

der var en cd med til min usb-tråløse netkort som der stod jeg skulle køre inden jeg satte den i usb-stikket.. - måsek jeg bare skal sætte den i og lade windows finde den..

Hvis system genoprettelsen da går godt....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 21:48

Citat
at fejlen kan opstå hvis man installere noget USB - som jeg jo har gjort.
den kan opstå når hardwaren ikke passer, sandsynligvis er det driveren som laver kuk i det når den skal finde netkortet, jeg havde samme problem med et indenbords trådløs netkort, hvis du tager dit netkort fra og fejlen stopper, så tage vi den derfra, med geninstallering

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 16-11-07 22:06

Tak for svaret o.v.n..

Dit link hjalp mig.

Jeg lave systemgenoprettelsen og det gik godt..

Herefter indstalerede jeg mit usb-netkort påny..

Denne gang bruge jeg guiden i windows til installation af nyt hardware - og bad den kigge på cd'en der var med usb-en efter en driver..

Nu virker det.. - hvis jeg kørte cd'en først lagde den et program ind som jheg skulle bruuge for at connecte mig til mit router.. - men nu bruger jeg altså bare stadran "trådløst" net i windows.

Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-07 22:10

Selv tak godt du computeren igang og på nettet igen