/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Pakkepost fra USA
Fra : tadeo
Vist : 4198 gange
50 point
Dato : 16-11-07 13:26

Jeg har købt en vare i USA, den bliver sendt pr. USPS Priority Mail International,
hvorlænge varer det før den kommer til Danmark,
det er en uge siden den blev afsendt?

På forhånd tak for svaret.

tadeo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-07 13:31

Almindelig post, tre uger ca.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 16-11-07 14:29

Da vi boede i Californien tog det EKSTREMT lang tid at sende pakker hjem. Den længste tog vist næsten 2 mdr. Men vi fandt senere ud af, at det vist er fordi vi ikke brugte deres "offentlige" postvæsen...men jeg har lige modtaget en pakke fra US som var fremme på under en uge (den var vist egentlig så lille at den nok har været sendt som brev...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-07 15:39

Man behøver ikke tage så langt væk... forleden sendte jeg et brev med post danmark, det tog "kun" 8 dage om at komme frem (sendt fra Grenaa til Aarhus).
Er der ikke en "tracking" kode på pakken?

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-07 15:41

I min erfaring, alt imellem 1 uge og 1½ måned.
Ofte ligger den i den danske told 1-3 uger.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-11-07 15:45

Som De andre skriver, der er meget stor forskel, på hvor lang tid det tager.
En ting ligger dog helt fast, i øjeblikket:

DIN PAKKE FRA USA KOMMER UNDER TOLD/SKAT BEHANDLING !!!

Dette tager jo naturligvis ekstra tid !!!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 16-11-07 16:04

Tak for svaret metteto.

Heldet har været med mig, jeg har netop fået pakken i eftermiddag,
den må været gået forbi Told & Skat, jeg har læst på nettet,
at når man for den sendt på den måde jeg gjorde, smutter pakker ofte igennem uden told.
Der gik altså nøjagtig en uge da jeg modtog den, var på ud at handle,
da postmanden kom.

Men man har lov at være heldig ikk!

Mvh

tadeo

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 16-11-07 16:08

hvis den ryger i told behandeling får du et brev om at den er holdt tilbage , også skal du sende dem en kopi af evt fakturen og hvis det ellers ikke er en meget dyr ting , slipper du nok med 25 % moms plus nogle toldbehandling gebyrer . som du så skal betale ved levering.