/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer igen :-B
Fra : snusi
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 09-02-03 15:34

Nu er den gal igen. Jeg har før stillet et spørgsmål ang. min nyindkøbte 3 i en printer. Det er en HP psc 750.
Det gik lige så fint efter rådet jeg fik her hos kandu, men i går ville printeren pludselig kun tage hver anden kopi, og jeg var nødt til at genstarte min pc for at få den til at printe.
Nu vil den heller ikke skanne. Den skriver: Kan ikke tilslutte til pc.
Nogen der har et godt råd

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-02-03 15:35

PS
Hvorfor virker mine smileys ikke?
Jeg prøver lige igen

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 09-02-03 15:40

Hej, min erfaring er at det bedste du kan gøre, er at du slukker for pc'en tænder for printeren også til sidst tænder du for pc'en.
Med de printere hvor jeg har haft problemer (det har kun været HP) har jeg kunne løse problemet på denne måde.

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 15:41

synd
Så igen bruger du usb

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-02-03 15:59

Hej hryttel.
Jeg har prøvet det du skriver, endda op til flere gange, men uden virkning desværre.
Og til dig xou.
Ja jeg bruger usb.
Det er godt nok surt med en ny 3 i en der ikke virker

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-02-03 16:12

Hej snusi

Er din pc i orden?
Er registreringsdatabasen intakt og renset for ubrugelige
nøgler og værdier?
Er computeren defragmenteret og scannet for diskfejl?

Hvis ikke, så afinstallèr din 3 i 1, optimèr computeren,
og installèr så din 3 i 1 igen.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-02-03 16:23

Min pc er helt ok, så det kan ikke være der problemet ligger

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 16:25

ok så skriv hvilket bundkort du har,om man evt kan sætte på usb.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-02-03 16:49

UPS, hvor ser jeg hvilket bundkort jeg har?

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 09-02-03 19:59

Hvilken Windows-version bruger du?

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-02-03 20:39

Windows 2000

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 20:47

er problemmet kommet på det sidste kunne du :
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
vælg et punkt der gå tilbage fra før problemmet var der på den på gældede kalender.
de programmer der er indstallere efter dette tidspunkt skal nok indstalleres igen...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-02-03 23:25

Der er ikke systemgendannelse på Windows 2000.
Det findes kun på WinME og WinXP.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 23:29

ok det viste jeg ikke.
måske så boot fra windows cd og vælg repair det er der ihvertfald

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 09-02-03 23:38

Prøv evt. at skabe en større Side-Fil (PageFile).

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-02-03 23:41

ok det er nok lidt vildt det jeg anbefalet.
slet osse:kontrol panel-internet indstilliger-middertidig internet filer-slet filer

Kommentar
Fra : renekok

Dato : 10-02-03 22:53

Jaaaaaaaaaah. Endelig,troede ikke det kunne ske for andre end mig, men vores 750'er gik agurk, fik et nyt usbkabel og vips. Se vi købte et hundedyrt usbkabel med gennemsigtig plastovertræk og jeg skal gi den gas. men det var ikke en dyt værd. En eller anden i forretningen fortalte at det havde de prøvet for tit med den leverandør. Vi gav 99 kr for kablet, men det "nye" kostede vist kun 39. ?????????? Så måske er det løsningen, vores havde også virket et stykke tid.....3--4 uger. Vi flyttede dernæst printeren over på en anden pc, og efter 4-5 dage var det sket, vi trak ikke stikkene ud med Skodaen så deeeet.
Håber du får has på fænomenet.
Hilsen René.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 11-02-03 06:25

Desværre tror jeg ikke vi er de eneste der har problemer med 750`er. Efter jeg har været en tur på nettet, kan jeg forstå at der er rigtig mange der har problemer, også med 950`ern. Jeg var en tur i en pc forretning i går, netop for at købe et nyt kabel, men ekspedienten der sagde at han bestemt ikke mente at problemet ligger der, men at det er et softwareproblem, han har selv haft samme problem med sin 750`er. Han forslog at jeg skulle ligge XP på min pc istedet for 2000, men jeg er glad for min windows 2000, og jeg mener ikke det kan være rigtigt at printeren ikke kan køre med 2000. Jeg arbejder videre på "sagen".

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-03 11:43

Jeg tror heller ikke det er et hardware problem,eftersom et kabel enten vil eller ikke vil,men

1.find - under indstilliger eller i kontrol panel - din printer,slet den der med slukket printer.
genstart og tænd imens for printeren.Den vil nu blive fundet og indstalleret igen.
Det at du må genstarte din pc for at den vil,tyder på der er noget galt med windows,

måske en konflikt med forrige printer driver,
2.Hent programmet REGCLEANER her:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
slet alt det der har med din printer at gøre,måske skal du indstallere din printer igen,men dette program skule fjerne overskydene file i registraringsdatabasen,så det skulle nok ikke være nødvendig,husk at tage backup af den før der slettes noget.

Der kan osse være noget galt med usb,så
3.gå ind i kontrol panel-system-hardware-enehåndtering
find alt det der er usb og slet det ved at trykke på delete,den indstallere det igen når du genstarter
Som jeg sagde før kunne du osse:

4.starte computeren med boot fra windows cdrom,vælg repair.du sætter den til at gøre
dette ved at trykke på delete under start af computeren og find i bios hvor der stå boot,den sættes til f.eks cdrom/a:/c: save and exit derefter.

Håber der er noget der hjælper

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 11-02-03 20:53

Tak for svaret xou.

Jeg hentede REGCLEANER og fik også fjernet alt hvad der lå af software som var fra 750`ern og den forrige printer.
Jeg fik derefter hjælp fra en ven, som sagde at jeg skulle opdatere både driver og USB, hvilket jeg straks gik i gang med, og nu virker printeren . Jeg håber at den nu fortsætter med at køre. Jeg har indtil nu printet og skannet i ca. en halv time uden problemer.
Mange tak for alle svarene

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 21:11

Godt det virkede,jeg tvilede lidt,så derfor synes jeg er det er rigtigt godt,at de ideer
kunne bruges ....
Nogle gange indstalleres driver dobbelt, eller mangler der en f.eks usb - hob.Men uansigt
hvad det endeligt var - er det godt at DIN NYE PRINTER virker nu .

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 11-02-03 21:28

Det løser jo ikke problemet, det kommer vel bare igen?
Dog vil jeg sige at jeg selvfølgelig ikke håber for dig at det sker igen. Men det der er jo en oprydning, og ikke en fejlretning.
Husk at bruge den nyeste driver til maskinen når du installerer den.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 12-02-03 06:30

>>>LEXeBus
Nu ikke så pesimistisk.
Jeg er klar over at problemet måske ikke er løst, men jeg talte med HP i går, efter jeg havde fået hjælp af vennen. Hos HP sagde de at det er meget vigtigt at huske at opdatere USB`en, og at det tit er det der bliver glemt.
Så LIGE nu er jeg meget glad, da jeg i hvert fald blev færdig med at skanne og printe det jeg skulle bruge lige her og nu.
Og printeren kørte faktisk hele aftenen i går, så den blev i hvert fald bombaderet med arbejde.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 15-02-03 19:01

. Ja LEXeBus, det blev som du forudsagde, at printeren ville drille igen. Det er gået fint indtil i dag, kun lige i går var der èn gang hvor den ikke ville printe, men efter jeg genstartede min pc, gik det fint igen.
Men i dag da jeg skulle bruge den, ville den ikke printe igen, jo to gange og derefter printede den en halv side ud, og nu vil den overhovedet ikke mere. Jeg har nu besluttet at sende den retur.